lip electronic nautic ski

Medlem
19. okt. 2011
Innlegg
7
Sted
nittedal
Hei.

Er det noen der ute som kan fortelle meg noe om LIP electronic Nautic Ski.

Jeg er blitt fortalt at dette er den første electroniske dykkerklokke, produsert 1964-1968.Den har balansehjul, samtidig som den er elektronisk.
Det er noen opplysninger om klokken på "Global Rakuten.com.

Hilsen Tobben.
 
Jeg er blitt fotalt at den franske presidenten hadde to slike.. Grunnet at en var konstant til reparasjon :) - men den er definitvt en modell i urhistorien. Følg med på eBay.
 
LIP Electronic / R148

Hei,

Det er litt info her og der å plukke opp. LIP caliber R148 var vel den som sitter i. Et interessant caliber på mange måter. Egentlig ikke så veldig "elektronisk". Elektrisk er nok mer presis, og som bildet vedlagt viser så valgte Universal Geneve å kalle sitt Polerouter med dette urverket for "Electric" og ikke "Electronic".
R148 er egentlig langt på vei et tradisjonelt urverk bortsett fra at svingekretsen er coil/batteridrevet i stedet for med fjær.
Litt kult med en klokke som tikker i vei uten at den trenger å stå i noen "winder" eller trekkes opp hele tiden.

Denne siten har endel info, og mange bilder:
http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?showtopic=48930

Her er et bilde av min UG Polerouter Electric (ca 1964?) med R148 urverk:


2012-06-06 at 19-52-50 by NorthernMan69, on Flickr

Har ikke hatt den så veldig lenge, men den holder brukbart tiden for en gammel klokke:)

Lykke til i din søken. Har sett et par av disse på eBay, men ikke akkurat tykt!

MVH A

Hei.

Er det noen der ute som kan fortelle meg noe om LIP electronic Nautic Ski.

Jeg er blitt fortalt at dette er den første electroniske dykkerklokke, produsert 1964-1968.Den har balansehjul, samtidig som den er elektronisk.
Det er noen opplysninger om klokken på "Global Rakuten.com.

Hilsen Tobben.