Litt Explorer II - fargefrustrasjon :)

Medlem
10. april 2008
Er nå inne på min tredje Explorer II, og jeg klarer aldri å bli klar på fargepreferansene mine..

I 2008 kjøpte jeg min første Explorer II - en 2006 modell med hvit skive..
En stund etter kjøpet begynner jeg å sikle litt på modellen med sort skive - da den var såååå lekker! Klokka blir etterhvert solgt for å finansiere nye prosjekter.

I 2010 kjøper jeg en Explorer II fra 2002 med svart skive. Er kjempehappy med fargekomboen i starten, men etterhvert så begynner jeg å sikle på modellen med hvit skive - den var jo bare sååååå lekker! Klokka blir etterhvert solgt for å finansiere nye prosjekter.

I 2012 kjøper jeg en ny Explorer II med hvit skive, fordi jeg savnet denne fargen sist.. Etter et par uker har jeg f#+¥ meg begynt å se på Explorer II med svart skive - de er jo kjempefine...?

WTF?

Lurer på om jeg må kjøpe en svart også... Men da ender jeg vel opp med å ikke like modellen lenger.

Kjøp en med svart skive også. Hvis du blir lei legger du den bare i skuffen til du synes den er fin igjen.;)

Hei HenrikTA!

Jeg er litt i samme båt - kjøpte den nye Explorer II med sort skive, men sikler på den hvite.... Hvis du er interessert i et bytte er det bare å sende meg en PM :)

Det er jo bare å bytte til ny sort skive da, samt å gjemme den gamle hvite. Da har man en mulighet for å bytte etter humør;)

AW:)

Jag och Harry menar att halva grejen med Explorer II är den vita skiven.
Prince-Harry-Rolex-Jamaica-06.jpg

Gjør som tidligere nevnt; kjøp sort skive og nye visere (er jo forskjellige på sort og hvit modell) og bytt om. Blir du for lei, bytt tilbake:)

Ellers må jeg personlig si at hvit skive er det som kler uret best, dersom du har andre ur å variere med:) som one-and-only er vel sort et sikrere, men mye kjedeligere valg.

I love mine ;) byttes garantert ikke ut med det første

e8840bfe.jpg

Konklusjonen er at du kommer til å ha lyst på den andre uansett. Det er lett å si kjøp begge, men klokken er et av Rolex sine heldigste øyeblikk, så det kan forsvare at nr 2 tar en annen klokkes plass i boksen. Se Jolus bildetråd for fargerikt fellesskap.

Jeg var aldri i tvil om at jeg ville ha hvit skive på min Exp2. Som Fredowich sa, for meg er halve vitsen med Exp2 å ha hvit skive som et alternativ til modellene med sort. Men for all del, jeg hadde ikke sagt nei til en med sort skive også.

Har litt sansen for den sorte, men valgte hvit selv... :) Begge er dog flotte. Skjønner frustrasjonen!

(Behold den hvite - sorte skiver får du "over alt")

Hvorfor skulle dette valget være enklere enn andre klokkevalg??

Solli (som var ganske fornøyd med hvit en stund, og nå tenker jeg at - svart nei hvit nei - kjøpte Explorer 1!)

Fasit:

Explorer 1: Sort
Explorer 2: Hvit

(noen ganger er det dog feil i fasiten, f.eks. i tilfellet med Hopalongs vintage 2'er)

Hva med å gå inn i felleseie med en bekjent? Dere kjøper en svart og en hvit så bytter når dere er lei fargen. =P

Hva med å gå inn i felleseie med en bekjent? Dere kjøper en svart og en hvit så bytter når dere er lei fargen. =P

hehe.... men vent litt, det er jo en kjempeegod ide! Men hvem får ha den hvite om sommeren? Eller er det på med nato-ski og hvit Exp om vinteren? Du og mikkemus kan kjøpe en hver, og så rullere med min ExpI. :D

Jeg liker ikke explorer II så godt at det gjør noe, hverken i hvitt eller svart :p Ieren din kan derimot gjerne ta en liten rotasjon min vei ;) :p