Her er en ørliten tilbakemelding ifra helgens tur til London:
New Bond street har fremdeles mange flotte klokkebutikker med låste dører og karer med propp i øret ved døren. Men smiler du pent og er ren og pen i tøyet blir du kjapt sluppet inn. Generelt inntrykk er at klokkene i London koster stort sett det samme som i Norge.
Her er noen bilder ifra butikken Wempe i New Bond street:
Litt lenger ned i samme gate finner du Watches of Switzerland. Foruten sveitsiske klokker har de også en del dyre tyske klokker her. Omega selger de derimot ikke! Her er et fasade bilde:
I denne butikken har de også brukte klokker. Jeg så litt nærmere på en Rolex 5513 fra 1970 i strøken stand til GBP 6600,- (altfor dyrt) og en Omega Speedmaster fra 1968 til GBP 4400,- med en fantastisk lekker eldet lume. Ekspeditøren mente at Speedmasteren var "fordelaktig" priset. Skjønner ikke helt hva han mente med det. Jeg syns nå at Speedmasteren var en smule dyr.
Lenger nede i gata finner du Burlington Arcade:
Inne i det overbygde smauet ser det slik ut:
Her inne er det flere bruktforhandlere av klokker med et sinnsykt utvalg av Omega or Rolex. Men prisene er stive, meget stive.
I samme område ligger Regent street. Her finnes blant annet Omega's Boutique. Betjeningen her var meget hyggelig og junior og jeg fikk kladde på alle klokker vi viste interresse for. Det kan jo ha noe å gjøre med at jeg selv bar en PO på armen
Prisene på Omega ur er de samme som i Norge. Faktisk er Omega litt billigere i Norge hvis du er på "nikk" med urmakeren din. Det ble ikke noe kjøp her, men vi fikk med oss en nydelig PO brosjyre. Og da bar det jo rett til nærmeste Starbucks for å lese litt
Et lite tankekors: På Heathrow Terminal 3's Watches of Switzerland er Omega gjevnt over GBP 100,- dyrere enn hos Omega's Boutique i Regent street!
Før retur til Norge besøkte vi British Museum's Egypt avdeling. Det var kun junior som var korrekt kledd for anledningen (sjekk bilder):
Ok, for dere som ikke kjenner modellen og ser sammenhengen, her er noen mer detaljerte bilder:
Tog du ann?
Frode.