Longines Master Collection - bare å slå til?

Medlem
26. okt. 2014
Har fått et tilbud på denne til drøye 12000 kr, ny fra butikk: http://www.urverket.no/longines-master-silver-dial-croco-strap-brown-p-10472.html

Dette blir den første "skikkelige" klokken jeg kjøper i så fall. Klokken har egentlig alt det jeg ser etter, og jeg liker utseendet. Dessuten er den akkurat innenfor budsjettet. Spørsmålet er vel egentlig om det er vits å tråle bruktmarkedene rundt forbi for en bedre deal eller om jeg bare skal dundre på :)

Har sett den der ja. Ønsker den på skinnreim, så da må jeg i så fall kjøpe den i tillegg, og da blir prisforskjellen litt for liten til at jeg kjøper den brukte.

Hvor ofte må man påregne å sende disse på service forresten?

Fra: https://account.longines.com/en/faq

Like any other precision instrument working 24 / 7, a watch should be serviced regularly to ensure that it runs perfectly. We cannot say how often you should have your watch serviced as this depends on the model, the climate where you live and how you look after the watch yourself. As a rule, a watch should be serviced every 4 or 5 years, depending on the conditions under which it is worn.

Was this answer useful to you? Yes No

Forresten sikker på at du ikke vil ha lenke på den? Skinnreimer er enkle å få tak i i ettertid, du trenger ikke nødvendigvis rem fra Longines, men lenke er verre for den må passe perfekt til kassen og det er ikke bare å kjøpe en aftermarket.

Redigert:
Ahh…selvfølgelig står det på hjemmesiden, burde sjekket der. Takk uansett ;)

Er rimelig bestemt på reim ja, tiltrekkes normalt ikke av klokker på lenke.

Lenke er praktisk til sitt bruk, en flott reim eller flere gjør klokken ofte ennå mer anvendelig. Jeg tipper at du, etter noe tid, finner at remmen som står på klokken du linker til bli noe kjedelig ("Brunt lær, krokodille" antar jeg er - brunt lær med preget krokodillemønster), dvs at du allikevel må ut å kjøpe deg ny rem.
Original lenke gjør ofte en klokke mer salgbar, se ikke bort fra at det kommer en dag der du ønsker å selge eller bytte klokken.
Er ikke i tvil om hvilken jeg ville valgt, den pent brukte med original lenke til en pris som gir meg rom for å handle diverse remmer i tillegg.

Longines er et fint gammelt merke med historie. Da blir det også litt artig i seg selv. Dette blir nok ikke noe du vil angre på.

:cool: