Jeg har en meget pen Longines med et 30L kaliber, der klokken fungerer som normalt i tolv minutter når den blir stilt, så stopper time og minuttviser, mens sekundviseren fortsetter å gå. Er det noen som vet hva som er feil med klokken?
Jeg har en meget pen Longines med et 30L kaliber, der klokken fungerer som normalt i tolv minutter når den blir stilt, så stopper time og minuttviser, mens sekundviseren fortsetter å gå. Er det noen som vet hva som er feil med klokken?
Det høres veldig ut som et problem jeg har hatt tidligere. Da var problemet at det som kalles for "cannon pinion" satt for løst. Dette kan en urmaker eller en hobbyurmaker fikse relativt lett for deg
Edit: da skulle dog klokken ha kjentes veldig lett ut å stille..
Som de over så høres det ut som minuttrøret "cannon pinion" ikke er stramt nok, så viserne ikke rører seg. Det kan også være en av viserne som har løsnet litt og butter inn i den andre. Da vil viserne stoppe på samme sted samtidig.