Longines

Medlem
6. nov. 2009
Sted
Østlandet
Hei.

Vurderer å kjøpe meg et Longines ur.. Valget står vel pr nå mellom:

Conquest( L3.657.4.56.6 Automatic, Ceramic Bezel, Black Dial, Bracelet )
HydroConquest (L3.671.4.76.6 Automatic, Grey Dial, Bracelet)
Legend Diver (L3.674.4.56.2 Automatic, Black dial).

Noen som har noen meninger eller synspunkter både på det positive og negative er det bare å fyre løs :D Skal bruke uret som et type sportsur som dere sikkert skjønner av model valgene. Har andre ur jeg bruker til annet..

Mvh

Hei og velkommen,
Logines har mange fine klokker, selv om de ikke står øverst på min ønskeliste.
Har sett på Hydro Conquest, og med gummireim synes jeg den er et alternativ.

Sportsur i "rimelig" prisklasse er for meg Omega Seamaster, en klassiker.

Lykke til med valget av ny klokke

Braute.

Takk for det:)

Takk for din mening, er enig at den ser bra ut med gummirem, men er ikke den helt stor tilhengeren av gummiremer :? og tror det for holde med den røde Victorinox Divemaster 500 Mecha Red jeg har med det.

Skulle gjerne gått for en Seamaster, men der la jeg litt for seint min innteresse på 300m med sort skive/bezel og den er vel nå gått ut av produksjon.. (kommer vel trolig tilbake seinere med co-axial verk og høyere pris, da Omega har en form for visjon om at det meste av deres klokker fremmover skal ha et co-axial verk).

M

maghas9 skrev:
...røde Victorinox Divemaster 500 Mecha Red ...

Har du noen bilder og kommentarer? Jeg har sett den i annonser, ser artig ut :)

Skal se om jeg ikke kan få odnet noen bilder mm som jeg kan legge ut her så du kan se!

Liker klokken godt, så langt i alle fall, er jo forholdsvis stor (43mm) og bærer preg av at det er en robust diver med alt det innebærer. Ellers sitter det jo en arbeidshest type ETA 2892-A2 i den. Har ikke hat den lenger enn siden slutt av juli og har ikke sjekket nøyaktigheten noe særlig, da den ikke har hatt så mye armtid etter "vintern" slo til. Men den skal vel kunne gå rimelig presist etter innkjøringsperioden og regulering.

Skal se om ikke jeg kan skrive noe mer vis du vil vite noe mer med bildene..?

M

Hva med en Ball GMT? Denne klokken er laget spesielt for offshore og ekstremsport. Automatisk urverk (ETA Cal. 2893). Vanntett til 300m/990ft, skrudd og låst krone, nøyaktighet spesifisert til minus 42 grader,
shockresitance til 7,500Gs, antimagnetisk til 12,000A/m, dato, saffirglass, 2 tidssoner (GMT), 17 micro gas light.

Se denne nettsiden for bilder

http://www.righttime.com/rt/ball/dg1016a-sj-bk.htm

Jeg har en slik en og selger den hvis jeg får det rette budet.

Ble en Longines Hydro Conquest som nytt ur i kategoriene alt mulig bruk ;)

060.jpg

M

Gratulerer! Jeg er veldig glad i sølvfarget skive, knall stilig 8) . Hva er størrelsen på kassen?

HerrUr skrev:
Gratulerer! Jeg er veldig glad i sølvfarget skive, knall stilig 8) . Hva er størrelsen på kassen?

Takker! Synes det er stillig selv 8) Størrelsen på kassen er 41mm, så er den størrste størrelsen på Hydro Conquest, så sant du ser bort i fra chronograf monsteret på 47,5 mm da..