Longines

Eg har veldig sansen for Longines sine modeller. Og eg venter i spenning på denne:

longines.png

Håper den dukker opp hos nokon forhandlere snart, for denne har eg lyst til å få prøvd på armen.

Eg har veldig sansen for Longines sine modeller. Og eg venter i spenning på denne:

longines.png

Håper den dukker opp hos nokon forhandlere snart, for denne har eg lyst til å få prøvd på armen.

Likte "løk"krona på den der. Hvilket str. er det på kassen? Tipper 42mm.

longines.png

Litt info ifra hjemmesiden til Longines :

L2.751.4.53.4
Collection Heritage Collection
Case: Round, in stainless steel with sapphire crystal with several layers of anti-reflective coating on the underside. Diameter: 47.50 mm. Water-resistant to 3 bar.

Movement: L704.3 self-winding mechanical movement beating at 28,800 vibrations per hour and providing 46 hours of power reserve

Functions: 24 hours, minutes, seconds and date at 3 o'clock.

Dial: Black mat dial with white and Super-LumiNova® luminescent material printed numerals. Silvered hands with Super-LumiNova® luminescent material.

Bracelet: Black alligator with extension and buckle.

L704
47.50

Bestefar og far hadde Longines og jeg har alltid vært begeistret for dette merket.
Jeg var det berømte håret unna å kjøpe en columnwheel i høst. LLD har jeg veldig sansen for. En flott klokke til en svært hyggelig pris. Jeg har også en teori om at dens opprinnelige forfader, som kom for rundt femti år siden, var modell for IWCs Aquatimer anno 1967. Det betyr at min Aquatimer Vintage Collection er en kopi av kopien av Longines' femti år gamle diver. De er skremmende like, alle fire faktisk.
Vel-vel, nok om det.

Dette er en Silver Arrow fra ca 1956. Jeg fikk den etter min far allerede i ungdommen og den har vært gjennom noen harde runder i løpet av anslagsvis 35 års armtid. Bortsett fra glasset er det kun remmen som er byttet. Den satt opprinnelig på en Filoflex eller noe i den duren. Jeg er ikke begeistret for denne remmen så den skal byttes når jeg finner noe som passer.

009-1.jpg

Bestefar og far hadde Longines og jeg har alltid vært begeistret for dette merket.
Jeg var det berømte håret unna å kjøpe en columnwheel i høst. LLD har jeg veldig sansen for. En flott klokke til en svært hyggelig pris. Jeg har også en teori om at dens opprinnelige forfader, som kom for rundt femti år siden, var modell for IWCs Aquatimer anno 1967. Det betyr at min Aquatimer Vintage Collection er en kopi av kopien av Longines' femti år gamle diver. De er skremmende like, alle fire faktisk.
Vel-vel, nok om det.

Dette er en Silver Arrow fra ca 1956. Jeg fikk den etter min far allerede i ungdommen og den har vært gjennom noen harde runder i løpet av anslagsvis 35 års armtid. Bortsett fra glasset er det kun remmen som er byttet. Den satt opprinnelig på en Filoflex eller noe i den duren. Jeg er ikke begeistret for denne remmen så den skal byttes når jeg finner noe som passer.

009-1.jpg

LLD er en flott klokke også i mine øyne. Lukter litt på den også.
Silver Arrowen din var lekker. :D

idd. Enig i det, men det er fordi jeg liker tidløse, oversiktlige timevisere :p

Selv ønsker jeg meg en Legend Diver til jul :)