Loppemarked

Medlem
16. nov. 2010
Sted
Oslo
Traff en kar på forrige NURK møte som viste en Glashütte han hadde kjøpt på loppis for en hundrelapp.

Inspirert av historien møtte jeg i dag morges opp på Ekeberg skole. Der sto det en haug med mennesker da det åpnet, og en håndfull løp som om de hadde fanden sjøl i helene.

Det burde jeg også ha gjort. Var tredjemann inn på finloppeavdelingen, men da hadde en funnet klokkene allerede. Hun fikk med seg en gammel Longines som var priset til 50 kroner og en Certina til 150. I tillegg plukket hun med seg et anheng og prutet det hele ned til 200 til sammen. :rolleyes:

Det som lå igjen da var et lite certina quarts dameur som kostet 160 spenn. Det lot jeg ligge.

Ser det er en her inne som har kjøpt seg en Timex til 20 kr på loppis. Noen andre som har gjort noen morsomme klokkekupp på loppemarked?

Ja ingen fare. Jeg har ikke tenkt å bygge en samling basert på loppemarkedkjøp :p.

Synes bare det hadde vært gøy å høre om noen hadde noen historier å fortelle.

Edit: mulig det også er dødfødt prosjekt, men bedre kjangs enn å finne noe ;).

Hmm får lyst til å få med meg noen loppiser selv utover våren, er jo moro å forsøke å finne noe :)

Jeg kjøpte en Certina DS 1, square kasse gull på stål, tror faktisk dette var det første quartz modellen til certina. Betalte 25 spenn, men mista klokke på 3 meters dyp utenfor veierland. haha.