Louis Vuitton

Om man glemmer prisen og navnet på skiven synes jeg denne var kul;

De har faktisk noen nye kule klokker i år, tror vel egnetlig at de fleste blir skremt av navnet på skiven. Jeg liker hvertall mange av de. Dessverre tørr jeg ikke kjøpe en da de har et pristap uten like.

Enig i at den var meget stilig!.....men det at det er en LV ødelegger godfølelsen hos meg;)

Hvorfor det? LVHM står jo bak flere "godkjente" klokkemerker fra før... Blir ikke det litt hyklersk? Ønsker vi så sterkt å kun like "ekte" klokker at en LV klokke blir noe dritt?

Hvorfor det? LVHM står jo bak flere "godkjente" klokkemerker fra før... Blir ikke det litt hyklersk? Ønsker vi så sterkt å kun like "ekte" klokker at en LV klokke blir noe dritt?

De fleste her inne hyller f.eks. Zenith, som er eid av LV. Flere av LV-klokkene kommer også med El primero-verk og er meget gode klokker.

Det handler vel mer om image, antar jeg, samt en generell motstand mot "motehusklokker" :)

De fleste her inne hyller f.eks. Zenith, som er eid av LV. Flere av LV-klokkene kommer også med El primero-verk og er meget gode klokker.

Det handler vel mer om image, antar jeg, samt en generell motstand mot "motehusklokker" :)

Den motstanden er for min del veldig sterk. Det skal være et estetisk mesterverk med et tilsvarende urverk skal jeg klare å svelge en motehuskamel. Tror likevel jeg hadde slitt med det, klokker handler jo om følelser som ikke alltid kan forklares på noen god måte.

Jeg har samme problemet med nymotens såkalte designmøbler. Nymotens og ikke moderne, siden moderne går tilbake til 20-tallet. Det er sjelden jeg finner flotte ting som ikke er formgitt av de gamle mestrene. (og da mener jeg ting som "snakker" til deg, som vi klokkenerder ynder å si) Selvsagt finnes det unntak der håndtverk og utforming er i toppklasse, og formgiveren faktisk har en tanke med det han gjør. Det gjør det jo i klokkeverden også, men vi skal jo helst ha in-house verk, og hvilken ny visjonær urprodusent in the making får til det?

Klokke fra LV, blir ikke det like feil som lommebok fra Rolex etter den tankegangen? (Ja, LV lager flere av skinnproduktene til Rolex)

Klokke fra LV, blir ikke det like feil som lommebok fra Rolex etter den tankegangen? (Ja, LV lager flere av skinnproduktene til Rolex)

Gjør vel ikke det;) Skjønner hva du mener her Mathfjeld, men er sikker på du skjønner andre siden også:) Er vel noe med at klokker, for de fleste, skal være gammle merker med historie, tradisjon og mye mer. Av den grunn er det på en måte ikke like greit med nykommere på Klokke banen! De bruker andres teknologi, og skal inn på et marked de selv ikke har noen forutsetninger for å lykkes på, uten helt grunnleggende hjelp fra andre! I mine øyne kan ALDRI LV komme på nivå med produsenter som har urmakerfaget i sitt DNA!

Rolex lager lommebok som et supliment og reklame for deres merke, mens LV lager klokker for å komme inn på et annet marked og "ta" kunder fra andre.. Eller noe i den gata;)