Lurer på å kjøpe Vintage Glycine Airman

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo. Jeg lurer på å kjøpe Vintage Glycine Airman. Hvor stor er størrelsen på kassa? Noen som har erfaring med dem? Er det vanskelig å få service på dem hos vanlig urmaker?

Mvh

nome93
 
Flott klokke, SpaceCowboy! Hvor mye ligger de på i pris? Hvor mye bør en gi for en slik Airman model fra 60-tallet?

Takk @Nome93!

Middels tilstand: ca. $1100-1500. Mint +/-: ca. $2000

Med boks og papirer slik som den jeg har, legg på en $500-1000.

Mitt eksemplar vil ligge på en $2500.

I galleri-tråden skriver jeg litt om hva man bør se etter, disse klokkene er utsatt både for franken og fakes. Bruk den gjerne for å benchmarke eventuelle eksemplarer du vurderer. :)
 
Redigert av en moderator:
Takk @Nome93!

Middels tilstand: ca. $1100-1500. Mint +/-: ca. $2000

Med boks og papirer slik som den jeg har, legg på en $500-1000.

Mitt eksemplar vil ligge på en $2500.

I galleri-tråden skriver jeg litt om hva man bør se etter, disse klokkene er utsatt både for franken og fakes. Bruk den gjerne for å benchmarke eventuelle eksemplarer du vurderer. :)


Akkurat. Jeg følgte med på en som gikk ut her om dagen, den gikk for $855 + frakt. Den hadde hacking mekanismen i orden og var fra slutten av 60-tallet, den hadde Glycine logoen på urskiva, fortrekker de uten Glycine logoen, synes det er finere slik som din, SpaceCowboy. Lukter på en fra samme selger, har fått grønt lys av en jeg har vært i kontakt med på Watchuseek forumet, som har handlet klokker hos denne selgeren.
 
Redigert av en moderator: