München og Oktoberfest

Medlem
7. mai 2015
Sted
Oslo
Hei,

Vi er en guttegjeng som skal ned til München neste helg for å innta noen glass med øl ;) Vi bestilte hotell i god tid, så vi bor på et 4-stjerners hotell, 3-400 meter unna Theresienwiese.

Er det noen som har tips til hva man bør få med seg på selve Oktoberfest, eller er det samma hvilket telt man havner i? Forslag til sted og spise/drikke på fredag (Selve Oktoberfest åpner ikke før lørdag klokken 12). Hvis noen har vært der under åpningen før, hvor tidlig bør man dra for å stille seg i kø?

Har hørt om det er mulig å reservere noen plasser, men dette var vanskelig i åpningshelgen.

Hei,

Er det Hotel Bavaria (hvor jeg var i Mars, selv om den vel er nærmere Wies'n enn 400m)?

Da jeg var der i 1995 var det rimelig samme hvilket telt man kom til. Alle er moro! Bare nyt moroa.
En ting: uklart om det er mulig, men hvis dere har anledning, så er ukedagene veldig mye bedre
enn helgen; om helgen kommer det veldig mye italienere på dagstur, og da kan det bli for mye rølp.

Av de store bryggeriene regnes Augustiner som den beste, fulgt av Paulaner, men dere vil neppe lide for
for mye hvis dere ender opp i Hacker-Pschorr-teltet. Gled dere, og god tur!

• Liker
Reaksjoner: natu86
Skal bo på Four Points by Sheraton Munich Central.

Vi skal dessverre hjem på mandag, så får ikke med oss så mye den dagen. Hvis det blir reprise av turen neste år, så skal vi booke tur med litt flere hverdager.

Takk :) Vi skal nok klare å nyte turen, og skal vel få smakt på noen typer øl før vi gir oss!

Var der i 2011 iirc. Prøv å få billetter til "teltene", da det er der moroa skjer! Ingen telt ingen Oktoberfestivalen! Vi hadde noen lokale kontakter som ordnet plasser. Lederhosen er obligatorisk, just sayin :)

• Liker
Interessert i Fotball? Se Hamburg-Frankfurt på lørdag. Fin stadion med plass til 57 000. Tipper de serverer øl der også...

• Liker
Interessert i Fotball? Se Hamburg-Frankfurt på lørdag. Fin stadion med plass til 57 000. Tipper de serverer øl der også...

Ja, fotball er viktig ;) Blir nok ikke noen fotballkamp denne turen, men skal vel få til en kamp eller to i Tyskland en gang også. Greit trykk på stadion der nede og :)

Ingen tips å komme med, dessverre. Men jeg skal på smøretur hit slutten av september :)

http://wildstuben.de

Ser frem til å treffe ho :D
Er vel flere slike som serverer øl der nede vil jeg tro ;)

• Liker
Reaksjoner: Rød
7-9 mill liter øl går med på 16 dager.
Beste festen jeg har vært på. Fantastisk stemning og herlige kløfter :D
58459704-3B28-4D23-9307-AF4091A64525_zps6pqvuktk.jpg

Redigert:
Hei,

Vi er en guttegjeng som skal ned til München neste helg for å innta noen glass med øl ;) Vi bestilte hotell i god tid, så vi bor på et 4-stjerners hotell, 3-400 meter unna Theresienwiese.

Er det noen som har tips til hva man bør få med seg på selve Oktoberfest, eller er det samma hvilket telt man havner i? Forslag til sted og spise/drikke på fredag (Selve Oktoberfest åpner ikke før lørdag klokken 12). Hvis noen har vært der under åpningen før, hvor tidlig bør man dra for å stille seg i kø?

Har hørt om det er mulig å reservere noen plasser, men dette var vanskelig i åpningshelgen.

Da jeg bodde i Munchen, bestilte vi bord mens vi var på festivalen for neste års festival. Jo mer penger man setter seg opp for å bruke jo bedre bord for man. Tyskerne er kyniske ;)

Vi pleide å ha vorspiel i Kaefer teltet, lite og eksklusivt. Best mat og fineste Dirdl damer :)
Å lederhosen er obligatorisk det har du rett i, med mindre du har norsk Bunad. ( å liker å ha myyye oppmerksomhet og selfie glade mennesker rundt deg) Jeg hadde med meg Setesdalsbunad i år 2000 ett eller annet. Det er det villeste jeg har vært med på ;)
Har aldri følt meg så omsvermet før...

Redigert:
  • Liker
Det var veeeeldig moro der nede. Vi fikk ikke noen teltplass på selve åpningsdagen, men vi hadde bord i en biergarten utenfor området. Det var veldig god stemning der også.

På søndag fikk vi plass i Armbrustschützenzelt, og var der hele dagen. Sykt moro! Blir nok gjentakelse neste år :) Lederhosen ble handlet inn der nede og er klar til bruk igjen!

• Liker
Reaksjoner: Olando og Rød