Macrobilder

Seamaster og Speedmaster

TBE_0731.jpg


TBE_0736.jpg
 
Flott Tore.:D
For en stund siden flyttet jeg noen bilder i Photobucket. Idiot!:twisted: Nå kom jeg på at jeg ikke har gjort noe med det. Får fikse det nå. Beklager ev. bumping folkens.
 
Fantastiske bilder som vanlig, Tore!
Virkelig flott å få det blikket inn deler av ureverket til JLCn, så her må du bare "keep it up", - sågar også la forsiden av uret få sole seg litt i glansen.
:D
 
Flotte bilder Celter.

Hadde ikke blitt sur av noen makrobilder av VC og urverket på Go. Hint hint:grin:
 
Flotte Bilder! Et par tekniske spm: Hvilken optikk? Har du blenderen maks lukket?

Disse bildene er tatt med en spesiell teknikk som heter focusstacking. Jeg kan godt gjøre en tutorial om dette hvis det er interessant. Camera er et Canon 7D. Objektiv: Canon 100mm f/2.8L Macro. Blender er faktisk ganske stor, tror det var 7,1. Grunnen til den store dybdeskarpheten er at bildene er satt sammen av ca. 10 bilder med ulikt focuspunkt.
 
Macro

Även med enklare kameror går det att ta hyggliga macrobilder, såsom med denna Panasonic Lumix DMC-FS15

Glas015.jpg


Anders
 
Disse bildene er tatt med en spesiell teknikk som heter focusstacking. Jeg kan godt gjøre en tutorial om dette hvis det er interessant. Camera er et Canon 7D. Objektiv: Canon 100mm f/2.8L Macro. Blender er faktisk ganske stor, tror det var 7,1. Grunnen til den store dybdeskarpheten er at bildene er satt sammen av ca. 10 bilder med ulikt focuspunkt.

Tenkte meg at det var noe snusk ja :) Jeg tror ikke jeg får den dybdeskarpheten i skråplan med full blender en gang. I tillegg mister jeg noe av skarpheten fra halveis på blenderskalaen og opp. Dette finnes vel ikke i lightroom? Er det PS?
 
Tenkte meg at det var noe snusk ja :) Jeg tror ikke jeg får den dybdeskarpheten i skråplan med full blender en gang. I tillegg mister jeg noe av skarpheten fra halveis på blenderskalaen og opp. Dette finnes vel ikke i lightroom? Er det PS?

Nei, det har du rett i, selv med max blender har du ikke mulighet til slik dybdeskarphet ved macrofotografering. Jeg bruker dette programmet. Har både Helicon Focus og Helicon Remote. Det siste gjør at alle bildene tas automatisk via PC.