Maks 100.000 kr. Sporty klokke, ikke Sub.

Medlem
14. sep. 2020
Sted
Oslo
Det er nok veldig mange der ute (som meg selv) som har lyst på ny Submariner, men som ikke har godt nok forhold til Bjerke eller Lervik til å bli satt på venteliste.

For egen og andres del er jeg nyskjerrig - Maks budsjett på kr. 100.000. Sporty klokke, tool watch, diver (du skjønner kategorien). Hva hadde du kjøpt?
(Bilder er bra).

Tja, hva med en Planet Ocean?

Eller, om du vil ha en nydelig dykker som ikke veier på langt nær så mye som man skulle tro, vennlig hilsen titanlegeringen den er laget i - og med spennende innmat i form av et SpringDrive-verk:

Redigert:

Litt høflig pruting og du er plutselig på budsjett!

1601924152731.png

Grand Seiko Sport GMT Spring Drive SBGE253, 255 & 257.
Tilsvarende kassedimensjoner og proposjoner og godt innenfor budsjett med sine 72 950.-

Litt høflig pruting og du er plutselig på budsjett!

Evt spare 22K på Urverket dersom de ikke har prutningsmonn på Bjerke..

Det er nok veldig mange der ute (som meg selv) som har lyst på ny Submariner.....
Om det er Submariner du har lyst på, så er det Submariner du bør kjøpe.

Finnes mange RÅ 100k klokker, mange av desse langt over sub i 'quality feeling' IMO. Men om Sub er ønsket er det bedre å betale litt overpris kontra gå for noko anna.

Personlig tror jeg vel heller jeg ville gått for 2-3 klokker på det budsjettet, men da blir jo regnestykket litt annerledes. For 100k så ville vel f. eks. en kombinasjon av Tudor BB eller Pelagos, Speedy Pro og en Grand Seiko quartz dekket det meste av behov, og vært minst like mye klokkeglede enn med bare en. :)

• Liker
Reaksjoner: Qwestern og Oddemann