Manflu - hva gjør du for å bli frisk?

Watches & Such

Støttemedlem
Medlem
8. des. 2010
Sted
Bodeux
Har lagt i sengen med feber, verk i ledd og svimmelhet siden torsdag. Ingen hoste eller rennende nese. I går følte jeg meg bedre og møtte noen kompiser for lunsj og ett par pils. Det hjalp ikke.. I dag er den verste dagen.

Her går det i kjeks og mengder med vann..

Hva er deres triks for å bli frisk?

(@rambutan, du aner ikke hvor vondt er!! En blanding mellom en fødsel og nyrestein. :))

Varm opp hvitløksfedd og spis hele, drikk krydderholdig sprit til. Her er Genèver en vinner.
Gjør dette på kvelden. Ta ibux om dagen og hvis du blir tett i nesa, ikke nøl med å bruk nesespray

God bedring

The pain and suffering of Man Flu is similar to that of child birth

TRUE - Though at least with child birth it's all done and dusted in a few hours, but Man Flu can last for weeks...

Ai, du har min dypeste medfølelse, Iveland. Jeg opplever at medisiner og smertestillende ikke biter på Man Flu, dessverre. Jeg var selv rammet forrige helg, og selv om jeg i retrospekt er glad for å være i live, må jeg innrømme at det var øyeblikk hvor jeg ønsket mest at alt bare kunne ta slutt...

Manflu er ikke noe å spøke med, hadde det selv etter jul, og jeg lå rett ut på sofaen i nesten en uke.
Det var få ting som hjalp for min del, men cosylan gjør nettene bedre (hvis du hoster) og ibux og paracet for å ta toppene av de værste feberriene. Så er det bare å laste ned noen sesonger av en eller annen serie og se igjennom det som er!

Denne sangen her kunne ikke passet bedre, (broren til en bruker her inne som har lagd den forresten;) )

https://www.youtube.com/watch?v=LycXgE3P0eM

Takk for mange gode tips! Jeg visste ikke at kroppen kunne produsere så mye svette...

Har pløyd igjennom alle episodene med House of Cards, The Following, Vikings og The Trip. Pluss endel filmer.

Nå legges nådestøtet inn for å bli klar til påske! :)

Ligger strekk ut på fjerde dagen. Føles som slutten dette. Vet at jeg da sannsynligvis skal nedover og ikke oppover. Har derfor på diver, ikke pilotur :D

Til Herrene:

keep-calm-and-drink-jaumlgermeister-2_zpsdfb58d58.png

Til Damene:

images_zps06269668.jpeg

Hehehe, litt av noen reklame kampanjer de har ;)

Er det ikke dette det er laget for? Kurere førkjølelse o.s.v. :D

Med østerisk mor så vokste jeg opp på jäger når halsen var vondt. Er ikke sikker på den men vet at Fernet Branca ble introdusert som medisin i sin tid. I tenårene var det tyrkershot, og jeg kan erindre noe med boobs etter ett brett med dem. Det var veninna mi selvsagt.:rolleyes:

Hehehe :D Men fra spøk til alvor. Jeg drikker masse solbærtoddi ( Dette henger igjen fra barndommen ) og propper i meg masse vitaminer. Hovedfokuset på vitamin-C og det funker bra på meg. Men får influensa veeldig sjeldent. ( Bank i Bordet ). God Bedring ( og lykke til ) skal du ihvertfall ha. Manflu er som sagt før meg ingen spøk :D

En vår tidlig i studietiden ble jeg alvorlig rammet av manflu. Det var kun en uke før eksamen, og høstens lettsindige prokrastinering gjorde hver lesedag avgjørende. Langt fra mor og med en kjæreste på en annen kant av landet, begge forøvrig sterkt preget av kjønnstypisk empatimangel, måtte jeg selv finne ut hvordan jeg kunne bli frisk snarest mulig, helst i løpet av noen timer.

En person jeg dengang regnet som venn ga meg følgende råd: Kok sterk kaffe, rør i noen spiseskjeer instant urtete, og bland med like deler brun rom. Rør inn honning, drikk mens det er rykende varmt. På denne tiden var jeg omtrent på alder med den yngre TS-garde, men langt fra like fordervet, så jeg syntes det hørtes ut som en god ide. Jeg pakket meg inn i alt jeg hadde av tøy og gikk på polet, hvor de under sterk tvil og antakelig i ren sympati solgte dette menneskevraket en Captain Morgans.

Vel hjemme kokte jeg sammen miksturen, og tvang ned et stort krus. Det virket kjempegodt - etter kort tid følte jeg meg mye bedre. Etter enda et krus var jeg nesten frisk, og med det fjerde i magen var jeg klar til lesesalen, for ikke å si eksamen. Jeg sluknet heldigvis før jeg kom meg ut.

Det var først da jeg våknet dagen etter, med alle skallebankers mor på toppen av en forsterket manflu, jeg oppdaget at brorparten av romflasken var borte. Det tok noen dager å bli frisk likevel. Siden dengang har jeg sverget til Paracet og kvinnelig omsorg istedet.

Vedr mitt Genèver råd. Et glass eller MAKS to er nok. Hvis ikke ender du opp som Hopalong. Flink med ord, men litt redd for alt sterkere enn eplesaft som har utgått på dato:)

Når du sier det, kan jeg erindre at du virket noe kefir-bedugget i Bergen. Jeg fikk hvertfall bange anelser når du begynte å vippe på stolen.

Etter 11 dager kom redningen: penicillin. Halsbetennelse FTW!

Hvordan er det med penicillin og alkohol? Et glass skader vel ikke?