Mann for sin...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Tja, hva skal egentlig denne tråden handle om... Må vel starte å si at jeg har en noget spesiell dragning... Mot et bestemt hodeplagg... Er sikker på at f.eks Hopalong skjønner hva jeg mener. Menn i Norge er altfor lite flinke til å pynte skolten...

To år siden oppdaget jeg et spesielt hodeplagg...

En Stetson hatt...

Akkurat slik som cowboyene brukte/bruker? Det er i mine øyne et utrolig stilig hodeplagg, men av en eller annen grunn tror jeg at du ufrivillig bidrar til å spre humor hvis du ifører deg en slik på våre breddegrader. Slik er det ikke i Tyskland. Der ser man hatter overalt.

Altså, to år siden, var jeg i Berlin. I butikken manufactum - en butikk som tar det beste av ALT du kan tenke deg, og velger å selge det under sitt tak. De har rett og slett det du trenger for å leve et komplett liv, klær, møbler, klokker OG hatter...

I dag kom jeg hjem fra samme sted. Berlin. Denne gangen turte jeg...

Masse nytt urmakerverktøy...

P3173444_zpsd0a29b82.jpg

Hva ser vi i hjørnet...

En skikkelig hatt... En Stetson selvfølgelig...

P3173445_zpsfd061be3.jpg

Med fjær selvfølgelig...

P3173446_zps91644d70.jpg

Nå mangler bare en..............

Klokke...

P3173447_zps1bcb7d01.jpg

P3173448_zps7b488f54.jpg

Jeg beklager knapp tekst. Er trøtt og vil bare ha ut bildene i kveld... Det er et spesiallaget ur for butikken. Manufactum altså. En sinn som kun selges der. Det er IKKE en chronograf. Det er et tachymeterur. Det sitter riktignok et 7750 i uret, men det er kun sekundviseren som styres av dette. En komplett tachymeter som måler ned fra 400 til 20 km i timen. En trinnløs bezel gjør dog at det fint kan benyttes som en chronograf opp til en time. Det hele toppes med et plexiglass - vintagefølelsen er definitivt ivaretatt.

P3173450_zpsc4a7f321.jpg

P3173451_zpsc8c5b675.jpg

Klokke med hatt... Tolket fritt av Greg

P3173453_zps12d6626f.jpg

P3173454_zps46b7d932.jpg

P3173456_zpsdbb9a628.jpg

Det er selvfølgelig bra lume i uret

P3173457_zpse8b4ae96.jpg

P3173458_zpsecb59dc8.jpg

P3173460_zps7de828e2.jpg

Skal ta og sørge for å skrive litt mer senere. Nå er det kvelden fra hattefnatt.

Håper dere setter pris på bildene i hvert fall.

Dette har gått av speedmasterbudsjettet. Når jeg så klokken bare MÅTTE jeg ha den. En speedy kan jeg alltid få tak i mens denne er litt mer av en nøtt... Dessuten kler den jo hatten da :)

Hadde du ikke hatt den hatten du hadde hatt, så hadde du ikke hatt hatt i det hele tatt. Grat og gonatt:D

Grattis med überfet klokke! Den håper jeg havner på K/S :eek:
Må samtidig berømme deg som tør trå inn i hatteverden, jeg har selv en Stetson, men da en strikkelue :rolleyes:

Kan vi gå så langt som å håpe på *mugshot* med hatt på?

Schweinknall klokke, kremen av Sinn-kremen - bare å klinke til da

Personlig er jeg lommekjent i Frankfurt, og ihuga revolverskytter...............make my day.

Grattis med flott hodeplagg, og nydelig ur.

Send meg en PM, så får du dundre av gårde noen .44 magnum Greg.:eek:

Kul Sinn...

...og gøy med hatt! Sørg for å bruke den! Selv tror jeg en panama-hatt hadde passet meg utmerket! :)