Marathon GSAR\TSAR

Medlem
23. juni 2014
Innlegg
18
Heisann..
Har siklet litt på en Marathon GSAR en stund nå..
Men det som bekymrer meg litt er størrelsen på den.. lug til lug er den 45mm. over bezelet er den 42mm. og ca 14mm høyde.

Jeg er desverre "forbannet" med ca 16.5-17cm omkrets på håndleddene..(og har da ganske "flate" håndledd).
Problemet her er jo naturligvis at jeg ikke har noen mulighet til å teste den akutelle klokken siden det er null forhandlere som har disse her til lands.

Har ikke veeeldig lyst til å handle klokke fra USA bare for å evt. måtte sende den tilbake om den ikke passer meg i det hele tatt..

Har sett at de også har en 36mm Medium Divers Quartz.. Men like ikke helt at face'et på den er såpass "sammentrykt" som det er med tynnere bokstaver osv. for å få plass.
 
Hei, det fins vel noen få GSAR/TSAR her på sonen. Om du nevner i hvilket område av landet du bor kan det hende du er heldig. Kanskje det bor et hyggelig tidssonen medlem med klokka ikke for langt unna deg. Da er det ikke umulig at dere kan treffes og du kan prøve klokka på hånda.
 
Jeg holder til i Bergen :)

Om jeg kunne prøvd klokken på armen i noen sekunder, hadde jo det vert helt strålende...
 
45mm lug-to-lug er ikke så galt. Til sammenligning er Longines Legend Diver 50mm og Omega PO XL 48mm :)
 
Det er bølletøffe klokker! Husker jeg satt her en kveld, og var centimeter fra å trykke på "kjøp", men fornuften og spareknarken sto imot.

Det er en stor klokke, men uansett hvor små håndledd du har så er det en klokke man helt fint kan bruke. Fordi dette ikke er en klokke som skal være fornuftig, men som skal få deg til å smile og tenke "satan denne er tøff, haha!" :)

Hold deg unna 36mm, den er for kjærringer!

Gleder meg selvfølgelig til unboxing. :rolleyes::mrgreen::eek:
 
Det er bølletøffe klokker! Husker jeg satt her en kveld, og var centimeter fra å trykke på "kjøp", men fornuften og spareknarken sto imot.

Det er en stor klokke, men uansett hvor små håndledd du har så er det en klokke man helt fint kan bruke. Fordi dette ikke er en klokke som skal være fornuftig, men som skal få deg til å smile og tenke "satan denne er tøff, haha!" :)

Hold deg unna 36mm, den er for kjærringer!

Gleder meg selvfølgelig til unboxing. :rolleyes::mrgreen::eek:



Da er det liiiiiiiike før jeg trykker på knappen og får en GSAR sendt min vei :p
Så får man satse på at det passe på mitt 6.7"/~17cm håndledd...


Yay or ney?
 
giphy.gif


giphy.gif


Ikke noe å tenke på. Her har du #sommerklokken2014!! :mrgreen:
 
Vel...
Da har jeg brutt sammen og gitt etter for gruppepresset her..

Så da har man sommerklokken på vei i posten i løpet av morgendagen..
Så satser man på at frakt-tiden fra det store utland ikke er så altfor altfor lang...

Blir unboxing-bilder når den ankommer :)
 
Selger mener det skal ta ca 5 arbeidsdager med frakt :)
Så får vi nå se hvor "godt" det stemmer... tipper pakken blir liggende på alnabru et sted å godgjøre seg bare for å irritere meg..

Kjenner jeg gleder meg STORT til å få en slik på lanken nå.

Fikk en liten trøstepakke i dag.. En liten grei Timex Expedition Camper-klokke.. Kjekk å ha på trening osv i allefall.. Men veeeldig liten føler jeg, selv om den ikke ser HELT dum ut heller.
 
Med lug to lug på bare 45 slenger jeg meg på at den ikke vil oppleves som veldig stor. Til sammenligning har jeg 17,5cm håndledd og seiko "mini" monster med beskjedne 48mm lug to lug og 44-45mm bredde oppleves på ingen måte stor:)
Gratulerer med sommerklokke på vei!

Mvh
Stian
 
Gratulerer, på forskudd!
dette blir stilig. Du kommer til å like denne!

:cool:
 
Satser på det ja...

Har egentlig trengt en GOD bruks/beater/tool-klokke i lang tid nå.. Har naturligvis lest meg opp og vurdert andre alternativer også, men kom til slutt frem til at jeg ikke ville gå for noe jeg ikke var VELDIG lysten på. Siden jeg da kommer til å gå å irritere meg over at jeg ikke bare la de kronene ekstra i det og kjøpte det jeg EGENTLIG ville ha med en gang..

Vurderte Helson Sharkdiver, Seiko Sumo, Seiko SKX007, Marathon TSAR og en haug andre "divere" før jeg omsider landet på at GSAR'en var noe jeg ville ha.. Litt usikker på om automatic'en vil tåle risting/sjokk i det lange løp?
Jeg driver en del med skyting osv. burde det gå fint? Tenker dette er jo en klokke som er bygget etter div. millitær-standarder så den burde vel tåle en støyt uansett?

Kjøpte med bracelet først som sist også siden folk skryter uhemmet om denne til den klokken.
 
Kommer direkte fra Canada :)

Hadde store forhåpninger om at den skulle dukke opp på postkontoret i dag..men den gang ei.
Av en eller annen sørgelig grunn virker det som om at posten har sluttet å kjøre ut pakker på lørdagene..
Menmen, uansett dukker den vel opp på mandagen.. Så da blir det vel tilpassing av bracelet og montering av denne ASAP etter unboxing :)