Marathon Gsar

Medlem
30. juni 2008
Sted
Kristiansand
Denne ankom idag. Har ønsket meg denne versjonen en god stund og fikk endelig tak på en. De fleste av dere som digger dykkerklokker har nok hørt om Marathon før. Dette er en seriøs Tool klokke og ikke noe annet. Bygd som en tanks og med noe av den samme vekten er den bare herlig å ha på håndleddet. Kun lagd 500 av disse, hvorav 100 ble solgt til almennheten.
Ikke en veldig dyr klokke, men må være noe av det beste du kan få for pengene imo.
Litt bilder

4811940867_79312756a5_b.jpg

4812567056_c38dc6f387_b.jpg

4812567844_0b106fa8f2_b.jpg

4811943787_4cb8f7f302_b.jpg

4811943175_f35be75406_b.jpg

4812569578_a553a34567_b.jpg

4812570086_f0fd8905f1_b.jpg

4811941447_8e77293f5c_b.jpg

4811946279_bfb1fd038a_b.jpg

Definitivt t(c)ool :D Etter at jeg skaffa meg en 7549 Tuna så har jeg blitt glad i quartz også :)

-V

Tøff sak! Godt å se du handler litt klokker igjen. Synes det har vært stille på kjøpefronten ;)

Gratulerer! Vedig tøff klokke, Bullit!
Helt etter min smak!
Også lekre bilder - som vanlig.

Tøfft! Marathon har jeg lenge vurdert, dette må jo helt klart være en av de tøffeste modellene :D

Er det denne som også kalles MSAR?

Veldig tøff dykker, Bullit. Gratulerer! :)
Må også få skryte av bildene dine, som antagelig kan få en hvilken som helst billig plastklokke til å se like tøff ut! :)

Denne ankom idag. Har ønsket meg denne versjonen en god stund og fikk endelig tak på en. De fleste av dere som digger dykkerklokker har nok hørt om Marathon før. Dette er en seriøs Tool klokke og ikke noe annet. Bygd som en tanks og med noe av den samme vekten er den bare herlig å ha på håndleddet. Kun lagd 500 av disse, hvorav 100 ble solgt til almennheten.
Ikke en veldig dyr klokke, men må være noe av det beste du kan få for pengene imo.
Litt bilder
Virelig kjempetøff, gratulerer med nytt!

Definitivt t(c)ool :D Etter at jeg skaffa meg en 7549 Tuna så har jeg blitt glad i quartz også :)

-V
Denne er vel ikke quartz, eller misforstår jeg kommentaren din? GSAR har ETA 2824. Noen av Marathon-klokkene har quartz, men ikke denne modellen.

Er for øvrig forvirret over GSAR/MSAR jeg også. Noen som kan oppklare?

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg liker denne (GSAR/MSAR) eller DSAR best. DSAR har en clean dial og ikke tritium vials ...

Hvordan er bezelen på din, Bullit? Har hørt noen rapporter om slacke bezeler på Marathon *SAR, har gjort at jeg har vært litt tilbakeholden.

Virelig kjempetøff, gratulerer med nytt!

Denne er vel ikke quartz, eller misforstår jeg kommentaren din? GSAR har ETA 2824. Noen av Marathon-klokkene har quartz, men ikke denne modellen.

Er for øvrig forvirret over GSAR/MSAR jeg også. Noen som kan oppklare?

Gsar kommer kun i Automatic og har følgende specs
Litt klipp og lim her:

Made by the Marathon Watch Company by contract to the Canadian and now the U.S. Government
Movement: ETA 2824-A2
Dial: measures 27.7mm and utilizes Tritium Gas Vials for Night Illumination
Crystal: sapphire - 2.8mm thick x 30.50mm diameter
Case: is cut from 316L stainless steel
Case diameter is approximately 46.0mm
Bezel diameter is 41.10mm, milled engraved and filled
Case Height is 13.85mm
20 mm lugs with drilled holes
Crown: 6.5mm dia x 5.50mm long, deep knurled
Weight of head 93.1 grams
Rubber Strap is Swiss Made Natural Rubber (not to be confused with plastic or composite bands)
Warranty: One year parts and labor (watch must have legible serial # and invoice)

Msar/Maplesar er bare klengenavnet min har fått pga. Maple leaf symbolet på skiva.

Kunne forsåvidt godt tenkt meg en vanlig Gsar og en Dsar og:mrgreen:

Jeg digger disse Marathon-klokkene. Utrolig stilige og robuste.
Gratulerer med en flott nyanskaffelse!

My bad! Syntes det så ut som om sekundviseren hoppet med quartzhopp på det ene bildet, men ble sikkert lurt pga lukkertiden som ble brukt :) Marathon er rått både med auto og quartz anyway :D
(Pluss at det står auto både på baklokk og skive også selvfølgelig ;) Litt for sent på kvelden tydeligvis :D

Gsar kommer kun i Automatic og har følgende specs
Litt klipp og lim her:

Made by the Marathon Watch Company by contract to the Canadian and now the U.S. Government
Movement: ETA 2824-A2
Dial: measures 27.7mm and utilizes Tritium Gas Vials for Night Illumination
Crystal: sapphire - 2.8mm thick x 30.50mm diameter
Case: is cut from 316L stainless steel
Case diameter is approximately 46.0mm
Bezel diameter is 41.10mm, milled engraved and filled
Case Height is 13.85mm
20 mm lugs with drilled holes
Crown: 6.5mm dia x 5.50mm long, deep knurled
Weight of head 93.1 grams
Rubber Strap is Swiss Made Natural Rubber (not to be confused with plastic or composite bands)
Warranty: One year parts and labor (watch must have legible serial # and invoice)

Msar/Maplesar er bare klengenavnet min har fått pga. Maple leaf symbolet på skiva.

Kunne forsåvidt godt tenkt meg en vanlig Gsar og en Dsar og:mrgreen:

Gratulerer Bullit. Kuul Marathon, og ikke en man ser for ofte. Flotte bilder også

Jon