Matche belte og sko til klokke?

Medlem
11. april 2008
Sted
Halden
En tråd hentet fra tz-uk, men bare artig å høre med folket her:

Matcher dere farge på belte med klokken? Eller belte, sko og klokke?

For min egen del kan jeg ikke gå på jobb uten å matche i sko, belte og klokke. Jeg velger forøvrig klokke for neste dag på kvelden. Da legger jeg også frem alle klær, belte og sko slik at ALT stemmer til neste dag.
På helgen kan jeg være litt mer "løsaktig" men sko og klokke MÅ stemme.
Min samboer mener jeg trenger psykolog, men da sier jeg at dette må finansieres gjennom å selge min PAM036 som hun bruker daglig. ;)

Andre normale her? :)

Matcher aldri bevisst beltet (eller sko) til klokkeremmen. Har diskutert dette temaet med andre tidligere, og min oppfatning har generelt vært at en slik matching er såpass pirkete at det i verste fall går på en syltynn linje mellom akseptabelt og faux pas. ;)

Når det er sagt så er jeg kanskje litt mer liberal enn de fleste når det gjelder matching av klokker til antrekk, og kunne brått dukket opp i dress og G-Shock, hehe.

Jeg har problemer med å forlate huset om ikke belte, sko og klokkerem er i samme farve såfremt alt er i lær. Dersom uret har lenke, prøver jeg å matche urskiven med et plagg, men der er jeg ikke så nøye. Sportsur med gummirem eller Natostrap bruker jeg helt fritt, sammen med sportssko o.l. Det er antakelig ikke noe sunnhetstegn, men det er så innarbeidet at jeg knapt tenker over det.

Elkanah skrev:
For min egen del kan jeg ikke gå på jobb uten å matche i sko, belte og klokke.

Gjør du dette fordi du synes det er pent eller fordi du føler du må? :)

Personlig er jeg overhappy om jeg finner to par sokker uten hull, er de i samme farge og ca. samme lengde er det en bonus.
Jeg kjører nok en litt annen stil (eller mangel av) enn de fleste her virker det som. Er det noe jeg virkelig, virkelig hater må det være å kjøpe klær. Finnes jo så mange fine klokker og flott fotoutstyr en heller kan bruke pengene på :mrgreen:

Jeg matcher belte, rem og sko. Men jeg har gjort det veldig enkelt for meg selv. Alt sammen er alltid svart, enten jeg bruker jeans eller dressbukse. Da slipper jeg å tenke noe mer på det ;)

Ser at dette er en "problemstilling" ;) for enkelte Paneristis......og sikkert andre også !

Personlig gjør jeg det ikke, men jeg har et par belter som er kjøpt med tanke på en spesiell rem,- og vice versa...

Dessverre for min del er dette en del av mine tvangshandlinger... selv et helt år hos psykolog hjalp ikke... hehe..... Mitt liv er en eneste stor nevrose...

Selvfølgelig skal det matche - noe annet ville være helt utenkelig og definitivt svært upassende... :twisted:

Nå har jeg ikke den store samlingen å velge i, og dessuten foretrekker jeg foreløpig lenke, men det er absolutt fullstendig utenkelig å ikke matche sko og belte. Brune sko til sort belte eller motsatt er som hvite tennissokker til dress. Det samme gjelder hansker og jakke...sort jakke til brune hansker ? no no no !

Matcher seff!!!

Vel, så godt det lar seg gjøre i alle fall..... Tenker ikke bare på sko og belte, men på hele antrekket. Panerai med brun skinnrem til sort/hvitt antrekk for eksempel - det ser bare ikke bra ut. Tidligere var jeg ukritisk til dette, men etter at jeg begynte tenke over det, tar det dobbelt så lang tid å velge både antrekke og ikke minst klokke om morgenen.

Endelig - jeg er ikke alene! Jeg må vise denne tråden til min kone!

Hun tror jeg er sinnsyk...
På sengekanten før jeg legger meg finner jeg først frem morgendagens ur.
Gjerne valgt etter morgendagens gjøremål og hvem jeg skal i møte med.
Deretter velges dress, belte og sko for å matche uret.
På fridager følges roughly samme psyke rituale...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

To par? Jeg er happy om jeg finner ett feilfritt og noenlunde likt par sokker ;)

Matching med belter og annet tilbehør overlater jeg til OCD-folket :)
Det sagt går jeg ikke med gul rem til mørk dress eller noe sånt. Jeg anvender en viss grad av sunn fornuft.

Personlig er jeg av den oppfatning at det er jævla kjedelig om alt skal matche hele tiden. Selv bruker jeg heller Rolex med skistropp eller NATO-rem til smoking, og mer elegante dressur til hverdags. Jeg synes derimot ikke at store ur på 44mm og enda større tar seg noe særlig godt ut til dress eller smoking. Jeg kan godt ha en spraglete og flerfarget NATO-rem, men jeg er konservartiv når det kommer til klokkestørrelser. For min del går smertegrensen på rundt 42mm.

xe3l skrev:
Personlig er jeg av den oppfatning at det er jævla kjedelig om alt skal matche hele tiden. Selv bruker jeg heller Rolex med skistropp eller NATO-rem til smoking, og mer elegante dressur til hverdags. Jeg synes derimot ikke at store ur på 44mm og enda større tar seg noe særlig godt ut til dress eller smoking. Jeg kan godt ha en spraglete og flerfarget NATO-rem, men jeg er konservartiv når det kommer til klokkestørrelser. For min del går smertegrensen på rundt 42mm.

Støtter deg xe3l :p
Mht size....
Har konsekvent kjøpt ur i området 40-42mm. Mitt største er på 43 - men der er designet så elegant at kassen virker mindre enn en 42mm. Fiffig.

Mitt eget lille tokt via mang en urmaker har gitt meg ditto bekreftelse på at varianter i 44mm-kategorien blir feil. For meg.
Så ja, er nok konservativ jeg også.... 8)

Hva angår match....
Tja,.... sjelden det lar seg gjøre å holde følge med denne såkalte "sko-belte-rem"-etiketten. En slik holdning ville bare bidra til at det ble altfor lite armtid på ur som så definitivt fortjente bedre, og enda mer definitivt sin tid i rampelyset...

Med stort sett mørk dress til hverdags så gir jeg pokker i (unnskyld fransken... :oops: ) om jeg har brun rem på uret, ledsaget av sort belte og sorte sko.

Men størrelsen - der har jeg også en smertegrense ;)

Jeg er ikke så fryktelig nøye på akkurat det, så jeg vandrer som regel rundt med sorte sko, sort belte og lysebrun klokkerem. Litt rebell må man være 8)