Mathfjeld gjør ting han ikke har gjort før del 2

Har ikke gjort så alt for mye i dag, men det gjorde en stor visuell forskjell. Det som slår jeg er at klokka blir styggere og styggere jo nærmere mål jeg kommer, men det blir uansett MIN klokke :)

Spenner først opp prøvebiten som jeg dreide her om dagen og kjører programmet for å se om målene stemmer.

82cb0a8b.jpg

f44d1b00.jpg

e0784f54.jpg

Da det viste seg at målene stemte spenner jeg opp kassa og freser i vei.

24bc86c8.jpg

Fremdeles ganske stor på armen.

aba698b1.jpg

Skal nå frese ut spor mellom lugsa så man kanskje er så heldig å få på en rem også. Her kommer rundmatingsbordet virkelig til nytte.

1ee0e23e.jpg

9fdd55fd.jpg

58d81be6.jpg

5bab54f2.jpg

efe2078b.jpg

Og rembredden blir altså 22 mm.

17b0201c.jpg

3e475979.jpg

93f6f7c1.jpg

Begynner å ta form nå.

e4222e6e.jpg

Sammen med min BP FF.

2ad0f5d7.jpg

Takk for i dag og igjen, takk for alle tilbakemeldingene. Det motiverer!

Det er veldig morsomt å følge denne tråden og jeg er imponert over hva du får til med en kloss aluminium :D

edit: Ammo strap på den må bli kult!

Har ikke gjort så alt for mye i dag, men det gjorde en stor visuell forskjell. Det som slår jeg er at klokka blir styggere og styggere jo nærmere mål jeg kommer, men det blir uansett MIN klokke :)
Kommer fort i Full Metal Jacket-mood her:
"This is my watch. There are many like it, but this one is mine.
My watch is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
My watch, without me, is useless. Without my warch, I am useless. I must wear my watch true. I must wind straighter than my enemy who is trying to kill me. I must wind it before he winds it. I will..."

Men fra revolver til klokke til alvor,
føler meg litt flau over å gå på jobb i en ingeniørstilling med slike Ingenieurer til lands. Se for fanken til å ikke søke på min stilling da får du den med en gang. Si ifra når du skal i jobb så jeg kan få rekrutteringsbonusen inn på klokkekontoen (blodig alvorlig ment)

Dette må jo være en tråd på høyde med julekalender tråden til SD..

Elsker prosjekttråder! Det er stort sett fordi man kan se hvordan prosjektet skrider frem uten å måtte løfte en finger selv ;)

Mathfjeld:

Utrolig spennende og morsomt innlegg... Du har sat igang med et utrolig prosjekt...

Kommer til og følge med på dette fremmover har vært litt opptatt med annet men her er det mye morro...

:D :D :D

God sommer og selvsagt lykke til videre med prosjektet...

Takker alle igjen for fine ord. Spesielt Adam og Ebbe, er ennå noen år jeg er ferdig ingeniør, så ikke vær redd for jobben din :p

Her er viserne plassert over skiven. Litt usikker, men kjører på med disse i denne omgang.

0251db04.jpg

Litt mye kontrast kanskje mellom skive og visere? Hva med å behandle skivemetallet med ett eller annet? Design Forøvrig- utsøkt! Fremtidig jobb som klokkeutvikler??

Takker alle igjen for fine ord. Spesielt Adam og Ebbe, er ennå noen år jeg er ferdig ingeniør, så ikke vær redd for jobben din :p

Her er viserne plassert over skiven. Litt usikker, men kjører på med disse i denne omgang.

0251db04.jpg

Skal skiven males eller blir det heavy metal? I så fall er jeg også litt usikker. De har liksom ikke noe å spille på. Men hva med å fylle maling eller luminova i markørutfresningene? Da kan det bli bra. Dvs, bra blir det uansett!

Edit: Ser Timekeeper er inne på samme problemstilling. Tror litt prøving å feiling må til. Vanskelig å bare treffe på dette. Mesteren Arne Jacobsen hadde aldri tro på gudbenådet talent eller Lyse ideer. Design er rett og slett hardt arbeid. Så det er bare å bestille en bøtte med visere og åpne en øl :)