Maurice Lacroix og Glycine selges av eierfirma

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Ser ut som "DKSH Holding AG", som eier Maurice Lacroix og Glycine, tenker å selge begge merkene på grunn hvordan den Sveitsiske Francen har skutt i været i 2015: http://www.bloomberg.com/news/artic...maurice-lacroix-put-up-for-sale-by-owner-dksh

Maurice Lacroix er jeg ikke bekymret for, men er mer spent på hvordan dette ender for Glycine, som er betydelig mindre. Glycine er et kult og gammelt merke med mye historie, og spesielt med Airman modellen har de noe ganske unikt gående for seg også. Jeg har i grunn alltid lurt på hvorfor de ikke er blitt mer kjent utenfor WIS-sirkler enn de er? De skal jo levere kjempegod kvalitet for pengene også... Om nye eiere kan markedsføre dem bedre, så kanskje dette blir for det beste?

Hva tror dere skjer med ML og Glycine fremover? :)

Redigert:
Intressant läsning. Har själv väntat en stund på att Glycine ska bygga Airman no1 i 42mm med cyklop-glaset från vintage 1953 vilket jag tycker vore en perfekt Airman.

Tror som dig att ML kommer klara sig fint. Skulle önska att de kunde renodla sitt utbud lite grann då de har mycket fint i vissa segment men även har en del stolpskott som tar bort fokuset från deras höjdare. Richemont gruppen skulle kanske kunna tänkas vara intresserade av ML och de kunde säkert hjälpa till att renodla. De skriver i artikeln att klockor från ML säljs till 66% rabatt på vissa platser , skulle gärna vetat vart det är .....

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Har en Glycine og liker også Airman men et par av de nye modellene bl.a denne virker ikke lovende
csm_3921_396_TB22_7d23b9ae62.png

Leste et intervju med sjefen i DKSH i et klokkemagasin forleden. Virket som DKSH var et handelshus med fokus på Asia, og kanskje ikke den beste eier av merker som Glycine/ML. Håper de plukkes opp av noen andre. Denne nyheten er ellers kanskje starten på tøffere tider og en restrukturering av bransjen etter veldig mange gode år

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Glycine har vært mer populært i USA enn Europa som jeg har observert.
Mest synd for ML, spesielt hvis de havner i kinesiske hender.
ML har satset hardt de siste årene med egen manufaktur: Jeg syns at det in-house urverk er stygg men i hvert fall har de gjort det sitt eget foran Glycine som er fortsatt i ETA sin kjole.

• Liker
Reaksjoner: Trifide og Kohe321