Maurice Lacroix

Medlem
11. des. 2010
Innlegg
890
Sted
Oslo
Hva er forumets mening om dette merket. Jeg kjenner egentlig lite til ML. Imidlertid synes jeg deres modell MP 7009 Mastepiece er aldeles nydelig. Den kan fås på gråmarkedet for rundt 6000 NOK. Er den verdt pengene?
 
Jeg er litt nysgjerrig på det selv..
Har fått nyss om at de har en inhouse verk på vei eller nylansert? Høres veldig spennende ut med tanke på prisene!
 
Maurice Lacroix er et av favoritt merkene mine.:D
De har jo vært priset ganske gunstig, og synes at man får mye klokke for pengene.

De har hatt "in-house" verk i de dyreste klokkene sine en god stund.
Er av den oppfatning at dette er et merke på vei opp på klokke-himmelen.
Kanskje en fordel å sikre seg et eksemplar nå før prisene fyker fullstending til himmels.

De har også utviklet Memoire. En chrono med minne.:eek::cool:
images
 
Legger til at prisen på urverket.no er 32.000. Forstår ikke helt hvordan de kan selge disse urene til like over 1000 dollar på Ebay?
 
Legger til at prisen på urverket.no er 32.000. Forstår ikke helt hvordan de kan selge disse urene til like over 1000 dollar på Ebay?

Har selv opplevd to ganger at ML er dobbelt så dyrt her hjemme som i utlandet. Men 1000 dollar og 32 000 høres veldig merkelig ut.
 
Maurice lacroix får du hos Tidemann i oslo. Selv har jeg en Miros. En Tøff diver med et stilfullt design. I noen av modellene for man veldig mye for pengene ref miros. De bruker stort sett top grade verk fra sellita eller eta.


IMAGE_068.jpg
 
Både har og har hatt 3 stykker, vært veldig fornøyd med alle sammen.
Etter min mening et litt undervurdert merke mht pris/kvalitet.
 
Vet ikke om hvor utbredt det er me fakes av disse urene. Men siden du viser til her MR.E er ikke en side som selger fakes. Det er en side som later som de selger fakes. Vist du ser gjennom bildene er det bare hentet fra sider som selger ekte klokker.

Men om man skal kjøpe noe på ebay så er det viktig å få se bilder av urverket, og at selger har minst 99,8% tilbakemelding. Og mange salg såklart:)
 
Jeg er forvirret. En side som later som de selger fakes men selger ekte til prisen av fakes?

Noen som tok museet i filmen interstate 60 litt langt? :p
 
Vet ikke om hvor utbredt det er me fakes av disse urene. Men siden du viser til her MR.E er ikke en side som selger fakes. Det er en side som later som de selger fakes. Vist du ser gjennom bildene er det bare hentet fra sider som selger ekte klokker.

:confused::roll::confused:

sitat fra siden: "Vær oppmerksom på at vannet motstand av våre kopi klokker er mye lavere enn vannet motstand av den opprinnelige timepieces. Vi anbefaler ikke iført en av våre kopi klokker mens svømming eller dusjing. Vi vil ikke kunne akseptere ur av nedbetaling, bytte eller reparasjon garanti."

så det må vel være kopier vi snakker om på denne siden :confused:
som sagt, er det for godt til å være sant så er vel det alltid en stor sannsynlighet for at det er det;) Men for all del, mulig noen selgere på ebay har konontilbud på disse klokkene :D:D,men vær forsiktig ;)
 
Litt på siden dette, men må bare poste denne videoen ;)

[video=youtube;9ic6KzmTsRg]http://www.youtube.com/watch?v=9ic6KzmTsRg&feature=related[/video]
 
Jada, det er kopier de selger(om de selger noe i det hele tatt). Men bildene som jeg så er av ekte klokker, hentet fra sider ala urverket osv.
 
Har tre ML og må bare si meg MEGET fornøyd med dem. Har 2 stk fra Pontos-serien og en Miros Diver. Hos en AD er prisene ganske grei i forhold til kvalitet. En skal vite at ML lager sine egne kasser på alle serier. Verkene er alltid Sellita eller ETA Top Grade eller Chronometer og på de langt dyrere modellene finner en In-house-verkene deres.

At prisene er lave på Ebay skyldes nok at div klokkemodeller fra feks Miros-serien er for lengst utgått. Skal en ha en ny Pontos med siste kasse-oppgradering, vil den være dyr også på Ebay. Jeg mistenker også at det har vært en enorm produksjon på tidligere ML som gjør at prisene stuper på gråmarkedet.
Om du kjøper en In-house-klokke fra ML er den alt annet en billig og fordelen med disse klokkene er at de vil være et sjeldent syn, men om disse klokkene vil holde seg i pris ved bruktkjøp, gjenstår og se.

Om du uansett er ute etter en nydelig klokke av skikkelig kvalitet til en grei penge, tror jeg ikke du finner bedre tilbud en ML.
 
Det er min klokke, og det er nok et synsbedrag.
Plasten ligger ennå på glasset, og kombinert med et dårlig mobilkamera blir det nok litt "bøying" av lys som må ta skylden:)
 
Det er min klokke, og det er nok et synsbedrag.
Plasten ligger ennå på glasset, og kombinert med et dårlig mobilkamera blir det nok litt "bøying" av lys som må ta skylden:)

Når det er en på TS som selger føler jeg meg trygg. Har ikke fått med meg noen annonse her inne, men er også litt sløv i blant - eller alltid, som kjerringa sier :D

Jeg kjenner ikke merket, men falt veldig for designen. Skal sjekke månedens husholdningsbudsjett, så får vi se.