Max uheldig!!

Medlem
4. nov. 2010
Sted
Bergen
Hei,

jeg har nå gått til inkjøp av min første automatiske klokke som ble en planet ocean :D Men etter jeg satt å studerte klokka mi i går etter en litt for fuktig fest, merker jeg ett sjikelig stygt skrapemerke i lenka, det er heldigvis ikke dypt men stort(ser ut som jeg har skrapt den i en mur) :( klokken er 2 uker gammel. Håper og få hjelp av noen erfarne entusiaster om hva som kan gjøres og om dette koster skjorta :)

Tror ikkedu trenger å fortvile, søk litt på forumet s finner du gode råd for pussing av lenger...mener å huske noe om en pusseklut fra USA som skjøna gjøre susen.:D

Lykke til

Takk for betrygende svar :) men tror kanskje disse blir for vanskelig å pusse vekk på egenhånd. Skal kjøpe meg en gummirem til den i morgen så jeg håper urmakeren har en idé ;))

Ja. Skrev at klokken er 2 uker, den er 7 dager for å være nøyaktig, så jeg håper det ikke blir så dyrt. Kjedlig me utlegg alerede etter en uke. Takker for svar ;))

Cape cod er navnet på en klut som fikser riper .....Mange har gode anbefalinger om den.

Cape Cod er tingen, men pass på å ikke kom bort i matte deler. Kun blanke.

Ok, høres ut som ett godt produkt ;)) kan poste bilde om noen er interessert i å se klokken og skaden, tingen er bare at jeg ikke vet hvordan jeg gjør det.

Trond

Ja, den første ripen gjør alltid vondt:D:D Det er ikke noe å bry seg om (spør du meg), men hvis du kjenner at det gjør vondt langt inn i sjela bør du få en urmaker til å polere den opp, eller prøve deg frem med cape cod på polert eller børste-penn hvis det er børstet...

Lykke til!:D

jeg har ikke så mange klokker. men jeg går gjennom den samme prosessen for hvert ur: min maniske kamp for å holde klokka plettfri uten hakk og riper av noe slag. like fåfengt som nyttårsforsetter, men jeg prøver like hardt hver gang, og har noen uker i konstant vaksomt helspenn, før den første ripa kommer. og jeg blir like forbanna hver gang, før jeg registrerer at jeg nå slapper litt mer av og samboeren min rapporterer at jeg går an å leve i hus med igjen. så innfinner jeg med meg at klokker skal brukes og at de skal ha spor etter å ha blitt brukt, og jeg tenker at det er bedre å bruke dem enn at de ligger plettfrie i en bankboks. men jeg vet også at jeg kommer til å kjøpe flere ur og at jeg kommer til å være like manisk opptatt av at denne gangen, denne gangen skal jeg klare det.

så jeg føler med deg...

Bruksmerker må man regne med om man bruker klokken. Jeg personlig liker at klokken har litt personlighet, behøver ikke være slem mot klokkene sine, men en liten ripe her og der er ingenting jeg gråter over.

Jeg kjenner meg veldig igjen. Den første ripen svir skikkelig og kan gå kraftig ut over humøret en stund.... Før du innser at riper og merker er helt uungåelig og naturlig. Å stritte imot blir som å kjøpe ny bil og ville kjøre den, men du vil helst at kilometertelleren skal stå på null. Skal du bruke klokken, må du regne med riper;) Når det er sagt, hvis ripen er stor og dyp skjønner jeg veldig godt frustrasjonen og ville gått til en urmaker og sett hva han kunne jevne ut.

Ja litt riper regner jeg med, men disse som jeg har fått er litt i overkant, ser ikke bra ut :( Onkelen min så litt på klokken i dag å la merke til de med en gang. Men jeg har 2 ekstra ledd til klokken, håper det er mulig å sette disse på for at det skal se litt bedre ut, :p Skal prøve og legge inn bilder om jeg finner ut hvordan. Takk for info og hjelp ;)

ops.. Jeg har brukt min Rolex DAGLIG fra nov-01 frem til i dag. Non service, non polish... Mekka bil, jobber på ett lager.. Vel, har litt dårlig samvittighet, men det er en så utrolig god følelse av å ha klokka på "armen", -so no big deal. Det lar seg fikse. En service, og klokka er som ny. :D