Maxi dial submariner

Medlem
15. feb. 2013
Sted
Bergen
Heisann!
Kjapp fråga til den som måtte føle kallet:
Når begynte rolex med maxi-dial på submariner?
Jeg spør da jeg har sett en (angivelig) 2001 årsmodell på finn - som har etter mine kunnskaper maxi.
God helg folkens!

@Cagney Så vidt jeg kjenner til kom først maxi dial i 2003. Det var 16610LV som var først ute med denne, som jubileumsutgaven (altså en 16610 kasse, med sort maxi dial og visere samt grønn bezelring) Og maxi dial på helt sort sub finner du først på 116610LN og det var vel først i 2007/08

At det er en maxi dial på en 2001-modell ...ehh, det er det ikke. Enten skrivefeil fra selger eller noe langt mer alvorlig galt.
Men om du linker til annonsen på finn så kan vi jo se om det faktisk er en maxi eller ikke.

Redigert av en moderator:
Takk for svar @FruSnu99 !
Annonsen ble lagt ut idag, og er allerede fjernet ser jeg..
Selger skrev ingenting om dial'en, men jeg reagerte litt på bildene.
Den bare så litt "snodig" ut med den skiven til den kassen.
Takker igjen for svar, man skal jaggu ha tungen beint i gapet når en skal handle brukt.
Jeg har vært medlem her en tid, og leser mye om mangt - kunnskapen jeg har tilegnet meg hittil har bl.annet lært meg å "lytte til erfarne fjellfolk"

la merke til maxi-dial også i annonsen ( og boksen fra 80-tallet).
litt overraskende at en AD monterer en sånn skive ved en service så jeg ville forhørt meg litt mer med selgeren.
viserne hører heller ikke til skiven.

Fant igjen annonsen i browserloggen, da var den slettet. Var en del som skurret her ja, viser - og skivebytte på en 01 modell(?)
Kan sikkert være grunner til det, men da ville jeg i så tilfelle opplyst grunnen til det i annonsen (om det var mitt ur)
Setter pris på deres kunnskap og vilje til å dele denne grabbar, tommel opp!!!
Jeg har fått ny jobb, og er derfor i markedet etter noe fint i "belønning/premie" til meg selv, er ikke lett å bestemme seg all den tid jeg oppdager å like modeller jeg tidligere utelukket.. Er vel kanskje en kjent luksus-problemstilling for flere!
Nå har det i tillegg dukket opp en birthyear-sub i tankene...
(Denne er heldigvis hos den nye 2nd hand forhandleren som har fått hederlig omtale her inne)

Lykke til i jakten på birthyear sub @Cagney (og regner med at 2001`modellen ikke er i kategorien birthyear:eek:)
Og buy the seller ALLTID, så et par velrenomerte brukthandlere/skrotnisser her inne, feks en fra Billingstad:mrgreen: kan man handle MEGET trygt av.
Og bruk forumet for alt det er verdt, og bedre og spørre 10 ganger for mye om noe man lurer på, før man ender opp med noe galt.

Redigert av en moderator:
Mange takk for det @FruSnu99!!
Er nok ikke tidlig 00-tallet nei, heller tidlig 80's!
Ikke umulig handelen skjer hos "skrotnissen" på Billingstad
Riktig god helg!