Hei folkens!
En tråd hvor man kan presentere seg? Ikke dumt! Av det jeg har lest her så langt skiller jeg meg ikke akkurat nevneverdig ut; 41 år, er fra og bor i Oslo-området, sivilingeniør, småbarnsfar med 24/7-drift jobb/hjemme. Og godt over snittet interessert i klokker (trodde jeg i hvert fall, før jeg ramlet innom TS...).
Min klokkeinteresse startet egentlig i tenårene, da brodern hadde Patek Philippe-plakat på veggen og jeg lurte på hva det var for noe... "Problemet" er at det førte til at jeg ble hektet, mens han i dag ikke bryr seg nevneverdig om klokker i det hele tatt.
For å spole en del fremover, så ble det med meg som mange andre; studietiden, tidlig karriere og spedbarnstiden brakte ikke akkurat med seg et veldig overskudd av grunkalores til å handle med, men med aktiv sparing og noen heldige valg de siste årene så er liksom situasjonen mer i min favør.
Så, i fjor høst tok jeg valget - jeg skulle handle skikkelig klokke! Jeg hadde sondert en del merker, spesielt på alle turene med jobben i Asia (Singapore spesielt). Av en eller annen grunn var det Chopard Monaco de Historique som satt i systemet fra den perioden, og jeg var i fjor derfor fast bestemt på en Chopard. Og jeg handlet, angret, byttet (lang prosess...) og er nå svært fornøyd.
Det var vel omtrent i januar i år at jeg oppdaget TS og gikk av skaftet i det jeg skjønte at det var noen (mange) som var minst, eller langt mer, klokkenerdete som meg! Må bare si takk til alle som deler av sine erfaringer og kunnskap, TS er bare så sinnsykt bra.
I dag har jeg Tudor Black Bay og en IWC Portugieser Chronograph 371445. Sistnevnte er nyankommet, og jeg er bare helt vilt fornøyd med den. Tudoren kjøpte jeg etter mye grubling over "submariner-mangelen" i verden, men jeg må si jeg kunne ikke vært mer fornøyd med den. For en kvalitet, og vintage-look, og går akkurat rett under radaren - perfekt. IWC og Panerai er de merkene som gjør at det rykker mest i klokkegenet for min del, det er bare noe med den rene stilen som fascinerer. En PAM 1312 står på listen, så får vi se hva julenissen kan ordne i år
Takk for meg, det var alt (og mer enn nok)!