Jeg er i 30'erne har kone og tre børn og bor i Trondheim. Jeg jobber i oliebranchen. Har interesseret mig for klokker en stund, men jeg har ikke haft anledning til at gøre noget ved det før de sidste par år. Jeg ønsker gennemgående at bruge de klokker jeg køber. Er ikke interesseret i en stor samling, da jeg ikke har noget glæde af at have et fint ur liggende i skabet. Det er glædesløse penge ud af vinduet, medmindre man har flaks eller er meget dygtig. Jeg køber det JEG vil ha og ikke det MAN bør købe. Det vigtigste med samlingen som sådan er, at jeg har en klokke til enhver andledning.
Mine ure pt:
- Casio Protrek 1300Y: uundværligt til eskapaderne med småungerne i marka.
- Baume et Mercier Classima Executives Chronograph GMT: Jobbrejse og dress-klokke
- Breitling Navitimer 806: Det vakreste ur der findes. Klassisk som bare pokker og hverken over eller underspillet.
- Fortis B-42 Cosmonaute Chronograph Ti LE: Veldig brukbart ur. I titanium, så ikke så tungt som Breguet'en, selvom den er like stor. Limited Edition med Lemania 5100 verk.
- Breguet XXI Transatlantique: Flott, eksklusiv og sporty. Jeg fikk få mig at jeg skulle ha en high end klokke, men den skulle kunne brukes til jeans og dress, hverdag og fest. Havde en shortlist med Rolex Daytona, Blancpain Leman og Breguet XXI. Rolex udelukkede jeg af principielle grunde. Faldt over Breguet'en og købte den...
- Omega Speedmaster 3575.20: Den med hvid skive, månefase og 18K WG bezel.
- Panerai PAM 74: 40 mm Panerai med el primero verk. Panerai design og zenith mekanik.... det er som Messi og Ronaldo på samme lag.
Velkommen! Vi vil gjerne se 806en i "dagens klokke"-tråden umiddelbart