Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Da var det min tur.
Mann i min beste alder...
Driver innen eiendom.

Klokke interessen startet vel for over 20 år siden, men gikk litt i dvale da andre interesser tok mye tid.
Så nå er jeg klar igjen. Og etter jeg fant dette forumet så har interessen blitt lidenskapelig.
Har idag en Raymond Weil Parsifal, Frederique Constant Slimline og favoritten Omega 300 diver. De to første skal selges.

I en litt forsinket 50-års gave har jeg bestemt meg for å kjøpe en Rolex etter å ha vurdert Glashutte og IWC.
Første kjøp står mellom gmt master II Den med blå og sort bezel (116710blnr) og Yachtmaster, den med blå skive (116622).

I tillegg til en av de overnevnte så blir det en 14060. Tydeligvis vanskelig å få tak i. Å kjøpe fra utlandet blir for dyrt og usikkert. Fant en på watchfinder.co.uk. Over 50 lapper med moms er vel ikke noe gullkjøp så håpet er at jeg finner den her eller på finn.

Takk for oppmerksomheten og god helg til alle.
 
Redigert:
Hei alle sammen,

Da var det på tide å presentere meg, etter å ha lusket en god stund inne på dette fantastiske stedet som kun handler om en ting; klokker:D

Jeg er bergenser, midten i tredve årene og alltid vært opptatt av klokker. Jeg er veldig glad i friluftsliv og har hatt mange klokker rettet spesielt mot det å ferdes i fjellet. Favoritten er klokker med innebygd høydemåler, barometer osv. Etter hvert som jeg begynte å gå i dress hver dag på jobb, fant jeg ut at det ikke passet like godt med et stort svart beist i plast under dresskjorten.

Valget var å få seg ett dressur, og gikk til innkjøp av et certina ds quartz ur. Dette var mitt andre certina ur. Mitt aller første ordelige ur utenom mine utallige casio klokker var ett certina ds cascadeur. Kjøpt på salg hos Bjerke i Oslo for mange år siden. Men ved hjelp av dette forumet som jeg ble tipset om av en kamerat, har jeg virkelig fått øyne opp for mekaniske ur...

Gleder meg til mange fine stunder her inne sammen med dere:)
 
Redigert:
Hei JT her

39 år gammel mann, Sandnes mann, familiemann og nå klokkegal mann :p

Kjøpte en SMPc 300 i sommer motivert av ganske enkelt å ville ha en feit klokke. Kom hjem, googlet meg frem til TS og siden har det vært en mani. Kjøpte meg en nydelig sub her på seinsommeren, utrolig følelse å eie et slikt ikon. Likevel har jeg en problemstilling som jeg føler for å løse raskt: hva blir neste klokke ? :cool:

Er ellers bil- og MC gal (vintage) og skal prøve å få til et innlegg i garasje tråden:)

JT
 
Morten her

Morten fra Asker.
Har alltid vært litt ekstra fascinert av klokker. Særlig Omega, siden jeg har hatt en Seamaster i over 40 år. Hverdagsklokke er en Certina DS Chrono. Har og en snart 50 år gammel Omega Geneve 18k. Og div. annet av mindre verdi... Veldig gøy at jeg snubla over dette forumet. Mye interessant.

Morten
 
Det er vel på tide at jeg introduserer meg selv etter ett år som aktiv leser.

Jeg er 27år, bosatt i Askim.
Har alltid hatt interesse for klokker, med en far og bestefar som begge har rolex på armen.
En liten periode førte dette dessverre til noen forferdelige fake ur fra Thailand, men fornuften har for lengst seiret.

Etter mange timer med lesing her på forumet har jeg i år handlet to klokker.
En orange monster ble kjøpt inn i januar, og nå nylig tok jeg et betydelig steg opp (i mine øyne ihvertfall) da jeg handlet denne:

Elsker denne klokken! Siden det stort sett et likesinnede som kjenner til Tudor, så slipper jeg en del kommentarer fra mindre opplyste mennesker.
Jeg er ikke den som skriver og deler mest på forum, men skal prøve å bli flinkere der.

Takk for dette fantastiske forumet! :D
 
Etter å ha vært innom TS flere ganger om dagen noen måneders tid, fant jeg ut at det bare er rett og rimelig å presentere meg selv.
Er 41 år og bosatt i Oslo. Min interesse for klokker tok av for noen måneder, da jeg så lyset og skjønte hvor fantastisk en mekanisk klokke er. Tenkte vel før det at det er sykt å gå med en klokke på armen til over 5000 kr. Det tenker jeg ikke lenger… Vurderer klokker til priser som jeg ikke hadde drømt om at jeg ville tenke på en gang.
For tiden har jeg en Tissot T-touch II. Er godt fornøyd med denne, men kjenner jeg mangler noe i livet. Derfor er planen å gå til innkjøp av en ordentlig mekanisk klokke.
Halve moroa er jo tiden før en kjøper, med å sette seg inn ulike varianter og lære mest mulig om de enkelte klokkene. Derfor kommer jeg til å bruke god tid på å finne den rette. I den forbindelse kom jeg over denne siden og jeg har hatt enormt mye glede av den. Det er et høyt kunnskapsnivå her og jeg har lært masse! En stor takk til alle som deler av sin kunnskap!
Foreløpig ligger det an til enten en Omega Speedmaster eller Rolex Submariner, men også IWC og Zenith frister. Så får vi se hva jeg lander på etter hvert...

Jhakon
 
Det har begynt å bli en liten stund siden jeg registrerte meg nå så jeg får vel nesten presentere meg og ikke bare snike i gangene.

Jeg er en fyr på 28 som er forholdsvis ny på dette med klokker. Har alltid hatt interessen, men bare på et ganske overfladisk nivå. Det var når jeg dreiv å shoppet litt rundt etter en klokke i 30-års gave til en kompis tidligere i år at jeg virkelig fikk øynene opp for dette med klokker igjen, og innså at jeg plutselig var i en sånn situasjon at jeg faktisk kunne ta meg råd til noe litt mer fancy fremover.

Ellers må det nevnes at det er andre interesser som ruver høyere enn så lenge (stort sett biler), så det blir neppe noen Seamaster eller tilsvarende med det aller første. Men jeg må si at Omega alltid har hengt høyt på min liste.

Klokkemessig har jeg til nå vært forholdsvis lett gjenkjennelig ved at jeg har hatt samme klokka på siden konfirmasjonen, en Seiko The Great Blue Chronograph. Når jeg i tillegg har klokka på høyrearmen og urskiva på innsiden av håndleddet så skal det godt gjøres å ta feil av meg. ;)
DSC_2370_zpsad96f9e7.jpg


Jeg har noen andre artigheter liggende også, men det er stort sett batteridrevet og fjas når man sammenlikner med endel av samlingene her inne. Det kommer vel sikkert en tråd etterhvert. Men først av alt så venter jeg på en liten godbit som akkurat ble sendt i posten av braanaas her inne. :D

Vi høres!
 
Mann 28, hatt lyst på et skikkelig urverk i to år. Begynte å jobbe som ingeniør og angrer bittert på at jeg ikke kjøpte en klokke før jeg tok boliglån. Sparingen er i gang :)
Drømmer om Rolex Cellini, Omega De Ville Tresor og Tag Heuer Monaco.

På jakt etter en klokke i klassisk stil som kan temme lysten en stund.
 
Velkommen til dere nye. Hyggelig å lese at dere både har interessene i orden og koser dere med jakten.
Det å glede seg til dagen man skal innløse drømmen er nesten like stor som dagen man utbokser sin drømmeklokke.
 
Hiver meg med vi i velkomningen her, artig med nye bidragsytere - velkomne skal dere være!


Men @moses - leser posten din nå efter å ha sett unboxingen og ser det kanskje ikke ble som tenkt, men enda bedre :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Mitt andre innlegg her! Har vært interessert i mekaniske klokker siden jeg kjøpte min Omega Speedmaster i 1998. Per i dag eier jeg bare den og en vintage Universal Geneve Uni-Compax chronograf. Har hatt mange mekaniske klokker etter jeg kjøpte Speedmaster men har solgt alle bortsett fra UG. De fleste var Minerva-klokker som jeg kjøpte av urmaker Lindstrøm i Oslo.

Den jeg angrer mest på at jeg solgte er Minerva Heritage nr. 59 av 300 (kun 97 ble laget pga mangel på NOS Venus 175 urverk). Jeg startet den tiden en webside med informasjon om Minerva Heritage hvor jeg hadde en liste over kjente eiere. Etter jeg solgte klokken la jeg ned siden men han som kjøpte den tok over den og den er on-line den dag i dag selv om han solgte klokken videre:
http://www.vfcapital.com/Minerva/heritage.htm
 
Hei.
24 år, kommer fra Ålesund og studerer til å bli lovens lange arm :)
Har tidligere arbeidet i klesbutikk, vært en tur innom forsvaret og jobbet noen år som bilmekaniker på lette kjøretøy.

Forholdsvis ny innen klokkeverden, men alltid hatt en interesse for klokker.
Samlingen består stort sett for det meste i vanlige moteklokker, men har en Seiko 009 under bestilling og har også i den anledning planer om coke bezel og litt annet snadder.
 
Hiver meg med vi i velkomningen her, artig med nye bidragsytere - velkomne skal dere være!


Men @moses - leser posten din nå efter å ha sett unboxingen og ser det kanskje ikke ble som tenkt, men enda bedre :mrgreen:

Hehe, korrekt, men som du sier så har det jo gått riktig vei. Ting snur fort jo mer kunnskap man får her inne.
 
Redigert av en moderator:
Da var turen kommet til meg.

Med mine 34 år har jeg rukket å få samboer, 2 barn samt katt. Bosatt på grensa mellom Asker og Bærum.
Klokkefeberen min ble vekket for alvor etter en tur til Bejing i 2006. Det er vel strengt tatt å banne i kirka dette, men alle kopiklokkene som ble tilbudt der nede på ymse markedsplasser gjorde at jeg fikk øynene opp for orginalene.

I småbarnsfasen dabbet så interessen av igjen, men kom tilbake for fullt etter at min favorittklokke fra Nautica takket for seg etter et ublidt møte med baderomsgulvet. Tidssonen ble googlet frem og et par uker senere, nærmere bestemt i går, ble en Orange Monster SKX781K, bestilt fra Creation Watches.

Er i overkant spent på dette kjøpet, da 42 mm kasse kan fort bli litt puslete på mitt håndledd som måler 20,5 cm.
 
God kveld!

Mann på 32 fra Oslo som har frekventert forumet de siste par årene. Utrolig mye spennende lesning her inne. Mange som sitter på masse kunnskap som de gladelig deler, det setter jeg pris på. All den tid jeg har brukt inne på forumet har selvfølgelig ført til en ting, jeg er hjernevasket ang. Rolex og har store forhåpninger om en på armen i nærmeste fremtid.

Smith