Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei alle!

Jeg er en 24-årig ingeniør bosatt på vestlandet. Bil har alltid vært min bortimot altoppslukende interesse. Min far har alltid vært opptatt av "dingser," jeg har derfor hatt diverse Seiko og Casio med alskens funksjoner opp gjennom årene. Uten at disse sparket igang noe følelsesmessig forhold til klokker.

For det er jo dette det handler om. For meg og sikkert alle dere andre. Følelser. Klokker og biler er jo bare ting, men noen av disse tingene blir til mer enn bare ting.

Jeg er på stadig leting etter ting som vekker følelser. Artige ting, interessante ting, vakre ting. Til min store glede finnes det mange klokker som passer i alle tre kategoriene. Og det er litt lettere å handle klokker enn biler.

Jeg har gått helt av skaftet og gjort tre impulskjøp den siste måneden. Alle disse har vært billige mekaniske vintage, og jeg kommer nok til å holde meg på det nivået en stund. Jeg har dog fått det inn i hodet at jeg må ha en Speedmaster Pro. Den er vakker og interessant. Vi får se hvor lenge jeg klarer å motstå fristelsen.

Takk for meg!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Hei alle sammen.

Mitt første innlegg bør vel være her i denne tråden?

48 år, ingeniør og habil organist. Har latt meg fasinere av klokker siden 70-tallet. Denne interessen fikk ny næring da jeg kom over dette forumet.
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Heisann

23-årig økonom bosatt innenfor Ring 3. Stor interesse for herremote og klær av høy kvalitet. Brukt mye tid og energi på den interessen, og nå har interessen for klokker og ur meldt sin ankomst.

Har ikke veldig stor kunnskap, men interessen er der og jeg forsøker å suge til meg mest mulig av kunnskapen som er å finne her inne på forumet. Nå er interessen og lysten så stor at jeg føler det er på tide å begynne på en liten samling. Tiden er inne for å investere i et mekanisk ur.


Takk for meg!
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Hallo!

28 år, bor i Oslo. Alltid vært fascinert av mennesket som vinner over begrensningene som er lagt rundt oss. Vitenskap og ingeniørkunst er utrolig gøy! At menneskeheten har overvunnet sykdommer, funnet opp den vitenskapelige metoden, overlevd naturkatastrofer og tilogmed kommet oss opp i verdensrommet er jo en helt utrolig bragd, forutsetningene tatt i betraktning.

Derfor måtte jeg ha en Speedmaster, fant jeg ut. Hvis man noensinne skal oppover er det jo greit å ha klokka klar, i det minste. Registrerte meg derfor her og sjekket rundt på forumet helt til jeg fant en litt spesiell utgave som jeg kapret. Lykke!

Men så er det jo så mye annet snacks også. Og klokker i seg selv er jo morsomt, mye god ingeniørkunst og design i mange av de. Når man også først har et ordentlig ur på armen blir man jo ikke noe mindre gira på de heller... Har brukt alt for mye tid på å lese om klokker, bragder, dykking, turer og ekspedisjoner i det siste.

Har nettopp fått en Deepsea D-Blue på armen. Er vel bitt av basillen nå. Men får se det positive i det, jeg kan både bli med på ekspedisjoner langt under havoverflaten eller bli med til månen uten å måtte kjøpe meg ny klokke.
 
Hei!

Da er det vel på tide med min medlemsintroduksjon!
Jeg er en 18 år gammel gutt som holder til i Ålesund. For øyeblikket går jeg på ålesund videregående skole hvor jeg studerer entreprenørskap og markedsføring.
Min kjennskap til tidssonen kommer gjennom @Marius M som er min kollega og partner in crime. Vel etter ett år med lesing uten at jeg gjorde noe ut av meg tenkte jeg at julaften måtte være en god dag å debutere på. Gleder meg til enda bedre kjennskap til tidssonen og sonens medlemmer.
For å runde av legger jeg med ett bilde av min første ''skikkelige'' klokke. :)


 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Thore
Velkommen skal du være, @Bendik DF. Jeg kjenner deg såpass godt at jeg med stor sikkerhet kan si du vil trives her inne.

Hyggelig å ha deg her. Snart selger du golfen for å finansiere din første Submariner. Merk mine ord ;)

Velkommen til resten av gjengen også.
Alltid hyggelig med nye medlemmer :)
 
Redigert av en moderator:
Hei!

Etter å ha lusket rundt på forumet her en stund, er det vel på tide med en liten presentasjon av meg og klokkene mine så langt. Etter mange år uten ur på armen, og et ti-år med ironiske Casio-klokker, var det i forbindelse med min 40-års dag at jeg bestemte meg for at nå var det på tide å skaffe seg en «skikkelig klokke». Rimelig blank på emnet begynte jeg å saumfare diverse urmakere. Til slutt falt valget på denne:

IMG_6031_zps971c9766.jpg


En Bruvik Fjord i svart PVD. Kombinasjonen av riktig prisklasse, at jeg synes det var tøft med svart og at den var designet av en nordmann var det som gjorde utslaget.

Boka «Nesten Velkledd» lå under juletreet samme år, og rundt samme tid fant jeg frem til forumet her. Og dermed var det gjort...

Interessen min styrte raskt mot vintage klokker og det neste innkjøpet ble på ebay. Hadde nok lest for mye om Paul Newman, så fikk veldig lyst på en panda (dog i en mer overkommelig prisklasse). Fant etterhvert frem til denne:

IMG_2049_zps8bdbd9c0.jpg


En Seiko 6138-8020 (likte unboxingen din @MatsWest). Men det skulle vise seg at den ikke skulle få så mye armtid som først tenkt.

I høst hadde jeg nemlig et par forskjellige grunner til å belønne meg selv (i hvert fall i mine egne øyne), så på en USA-tur ble det tråling av diverse vintage-butikker. Hadde hverken bestemt merke eller prisklasse før jeg begynte (det skal jeg nok gjøre neste gang…) så det ble mye prøving. Etterhvert utkrystalliserte Speedmaster og Submariner seg som favorittene. Og når jeg prøvde begge opp mot hverandre ble det til slutt en klar vinner:

IMG_2618_zpsd4e56e8c.jpg

FullSizeRender3_zps4143b90c.jpg


En 5513 fra 1968. Elsket patinaen på skive og visere. Nyter synet av den hver gang jeg ser på den (som jeg må innrømme ikke alltid er for å sjekke tida).

Har som flere her inne merket at klokkesuget er vanskelig å mette, så ønskelista utvider seg jo hele tida… Setter utrolig stor pris på all kunnskapen som deles her på forumet, og gleder meg til klokkeåret 2015!
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Etter å ha lusket rundt på forumet her en stund, er det vel på tide med en liten presentasjon av meg og klokkene mine så langt. Etter mange år uten ur på armen, og et ti-år med ironiske Casio-klokker, var det i forbindelse med min 40-års dag at jeg bestemte meg for at nå var det på tide å skaffe seg en «skikkelig klokke». Rimelig blank på emnet begynte jeg å saumfare diverse urmakere. Til slutt falt valget på denne:

IMG_6031_zps971c9766.jpg


En Bruvik Fjord i svart PVD. Kombinasjonen av riktig prisklasse, at jeg synes det var tøft med svart og at den var designet av en nordmann var det som gjorde utslaget.

Boka «Nesten Velkledd» lå under juletreet samme år, og rundt samme tid fant jeg frem til forumet her. Og dermed var det gjort...

Interessen min styrte raskt mot vintage klokker og det neste innkjøpet ble på ebay. Hadde nok lest for mye om Paul Newman, så fikk veldig lyst på en panda (dog i en mer overkommelig prisklasse). Fant etterhvert frem til denne:

IMG_2049_zps8bdbd9c0.jpg


En Seiko 6138-8020 (likte unboxingen din @MatsWest). Men det skulle vise seg at den ikke skulle få så mye armtid som først tenkt.

I høst hadde jeg nemlig et par forskjellige grunner til å belønne meg selv (i hvert fall i mine egne øyne), så på en USA-tur ble det tråling av diverse vintage-butikker. Hadde hverken bestemt merke eller prisklasse før jeg begynte (det skal jeg nok gjøre neste gang…) så det ble mye prøving. Etterhvert utkrystalliserte Speedmaster og Submariner seg som favorittene. Og når jeg prøvde begge opp mot hverandre ble det til slutt en klar vinner:

IMG_2618_zpsd4e56e8c.jpg

FullSizeRender3_zps4143b90c.jpg


En 5513 fra 1968. Elsket patinaen på skive og visere. Nyter synet av den hver gang jeg ser på den (som jeg må innrømme ikke alltid er for å sjekke tida).

Har som flere her inne merket at klokkesuget er vanskelig å mette, så ønskelista utvider seg jo hele tida… Setter utrolig stor pris på all kunnskapen som deles her på forumet, og gleder meg til klokkeåret 2015!

Velkommen og takk for hyggelig lesning:)
 
Redigert av en moderator:
Jeg fikk en datejust i stål til min konfirmasjon. Klokken ble kjøpt i Hong Kong av min far i 1962. Dette startet også en voksende interresse for armbåndsur. Jeg har parallelt med datejusten brukt opp mange dykkerur, Seiko, Orient, osv, alle Quartsur. Datejusten er like fin og den skal jeg ha på til jeg trekker mitt sist sukk.

Klokkesamlingen har blitt litt utvidet litt etterhvert. Jeg arvet min bestefars Rolex Oyster Royal manuell fra 1946. Den er nyservet hos en hyggelig klokkemaker i Zurich, men har fått en ulyd som jeg etterhvert kanskje kan få hjelp til diagnose på? Jeg har kjøpt en Lemania HS 9 chrono, som er samme type klokke som min far hadde på seg da han under tragiske omstendigheter døde i en flyulykke utenfor Japan i 1965.

I et forsøk på å la denne lidenskapen smitte over på mine barn, så har forløpig to av dem fått klokker til konfirmasjonen. Fordelen med dette er at jeg nå har tilgang til flere ur;) Dette er en Breitling Superocean og en Rolex Explorer I. Jeg sparer nå til en Milgauss og synes det kan være en passende 50 årsgave nå som dette nærmer seg.

Jeg har i det siste kjøpt litt verktøy, har utført noen småjusteringer på klokker jeg har liggende og kan tenke meg å lære mer om urmakerfaget.
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Aftens...

Godt Nyttår...

Jeg har vært på TS litt over et år, storkost meg ;)
Jeg har gått under navnet Urfiske.
Takk for masse gode opplevelser, salg og kjøp osv.
Jeg har byttet navn på TS ettersom jeg koblet sammen mine prosjekter.

Mitt navn på TS er nå WristWatchThis

Sjekk også ut min nettside - WristWatchThis.com eller WristWatchThis på facebook.


Ser frem til masse mer gøy :)
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Hei,

Jeg er ny her på forumet, bosatt i Moss. Samboer og tre barn. Utdannet håndverker og økonomi.
Min lidenskap for klokker har jeg arvet fra min stefar og fikk min første klokke som 9-10 åring. Dette var en Seiko, husker det ble montert lærreim på den da stål lenka var for stor for håndleddet mitt dengang :)
Videre kjøpte jeg meg en Seiko Aviator, men den ble dessverre stjålet:(
Mange år går og jeg har ikke klokke på armen, nå har klokke fått plass igjen og interessen for å plukke og skru, pusse og rense har vokst. Elsker å fikse ting og kan vel med trygghet si at en ny hobby har dukket opp. Det startet i utgangspunktet med at jeg gravde frem klokkene mine fra skuffen, ingen av de gikk selvsagt, så jeg startet med å skifte batteri i de som har dette. Det som er morro er at det dukket opp noen klokker med affeksjonsverdi også. Også bare baller det på seg.
Er vel ikke tilhenger av noe spesielt merke, men Breitling og Rolex står jo på ønskelista. Har en viss forkjærlighet for det litt antikke, så eldre mekaniske ur er av stor interesse.

Har lagt ved noen bilder av samlingen, eller haugen med klokker:) Dette er jo bare en start og flere klokker finner nok veien hjem til min stue, med likhet av skosamlingen til min bedre halvdel :) Så jeg har mye å gå på :p

Noen bilder av klokkene mine, kvaliteten på bildene er langt under pari. Men bilder er en annen hobby:)

IMG_1743_zps74b3a2fd.jpg

Samlingen, fra øverste rekke venstre, en Gul(impulskjøp fra ungdommen), Seiko 8222-7000, Candino NH100(erstatning etter Seiko Aviator???), Gullklokke fra Franklin Mint(arvet av stefar), Citizen gullklokke(arvet av stefar).
Nederste rekke, Rutina lommeur(fått av best bestefar), Certina DS2(arv etter bestefar) denne har ligget i skuffen i over ti år, den tikket igang etter to omdreininger på krona og litt risting:)

Har en tanke om å pusse opp de eldste urene.

Også et jeg fant i kjelleren etter de gamle huseierne.
IMG_1731_zps367842be.jpg

Aner ikke hva dette er, men hadde vært litt morro med info om dette uret(har postet en tråd om det tidligere) Mulig prøve å få det istand.

Good times
Bård
 
  • Liker
Reaksjoner: Thore
Hei,

Jeg er ny her på forumet, bosatt i Moss. Samboer og tre barn. Utdannet håndverker og økonomi.
Min lidenskap for klokker har jeg arvet fra min stefar og fikk min første klokke som 9-10 åring. Dette var en Seiko, husker det ble montert lærreim på den da stål lenka var for stor for håndleddet mitt dengang :)
Videre kjøpte jeg meg en Seiko Aviator, men den ble dessverre stjålet:(
Mange år går og jeg har ikke klokke på armen, nå har klokke fått plass igjen og interessen for å plukke og skru, pusse og rense har vokst. Elsker å fikse ting og kan vel med trygghet si at en ny hobby har dukket opp. Det startet i utgangspunktet med at jeg gravde frem klokkene mine fra skuffen, ingen av de gikk selvsagt, så jeg startet med å skifte batteri i de som har dette. Det som er morro er at det dukket opp noen klokker med affeksjonsverdi også. Også bare baller det på seg.
Er vel ikke tilhenger av noe spesielt merke, men Breitling og Rolex står jo på ønskelista. Har en viss forkjærlighet for det litt antikke, så eldre mekaniske ur er av stor interesse.

Har lagt ved noen bilder av samlingen, eller haugen med klokker:) Dette er jo bare en start og flere klokker finner nok veien hjem til min stue, med likhet av skosamlingen til min bedre halvdel :) Så jeg har mye å gå på :p


Noen bilder av klokkene mine, kvaliteten på bildene er langt under pari. Men bilder er en annen hobby:)

IMG_1743_zps74b3a2fd.jpg

Samlingen, fra øverste rekke venstre, en Gul(impulskjøp fra ungdommen), Seiko 8222-7000, Candino NH100(erstatning etter Seiko Aviator???), Gullklokke fra Franklin Mint(arvet av stefar), Citizen gullklokke(arvet av stefar).
Nederste rekke, Rutina lommeur(fått av best bestefar), Certina DS2(arv etter bestefar) denne har ligget i skuffen i over ti år, den tikket igang etter to omdreininger på krona og litt risting:)

Har en tanke om å pusse opp de eldste urene.

Også et jeg fant i kjelleren etter de gamle huseierne.
IMG_1731_zps367842be.jpg

Aner ikke hva dette er, men hadde vært litt morro med info om dette uret(har postet en tråd om det tidligere) Mulig prøve å få det istand.

Good times
Bård


Viktig at ingen av klokkene viser samme tid :):):)
 
Nytt medlem

Hei,

jeg er en 30år gammel gutt fra Stavanger området, har alltid vært interressert i klokker, men har av forskjellige grunner aldri investert i noe dyrt.....
Jeg har etter hvert opparbeidet meg en haug med klokker av variabel størrelse og kvalitet, men fremdeles ingen klokker som gjør ett seriøst innhogg i økonomien.

Har vært en stille tilskuer på TS i lang tid å er virkelig imponert over hvor mye flott som finnes i dette langstrakte landet :)

Mine to siste investeringer har vært en Certina DS Podium (quartz) og en Hamilton pilot auto (har også mye annet som er i rotasjon på håndleddet mitt, både typiske moteklokker og andre som betyr mer for meg)












 
  • Liker
Reaksjoner: Thore
Looking for watch blogs

Hey all,

My name is Natascha Christiansen and together with my internship MANNICHE TIMEPIECES design by David Manniche i'm looking for men's blog about watches in Norway.

I hope someone can help me.

Natascha
 
Hei

Marius her, 34 år fra Kristiansand.
Vært klokkeintressert i noen år, men interessen har tatt seg betraktelig opp etter jeg oppdaget TS for ca 1 år siden.
Samlingen er ikke mye å skryte av ennå, men har i løpet av fjoråret skaffet meg mitt første mekaniske ur( SevenFriday P2-1). Ellers består samlingen av diverse ymse quartz-ur. Mye som tyder på at samlingen vil innholde en Omega speemaster i løpet av året.

Takk for meg...
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Ny på TS!

God kveld!

Nytt medlem på TS her, har lest en stund og tok endelig steget med registering og min første post!
29 år gammel Ingeniør/Prosjektleder fra Oslo.

Kjøpte min første skikkelige klokke for noen måneder siden (Speedmaster), og interessen ser ikke ut til å avta. Jo mer jeg leser og ser, jo mer har jeg lyst på!
Akkuratt plukket opp en Seiko Blumo fra forumet her (takk) som blir beateren framover tipper jeg.

Neste planen er 30 års gave til meg selv, har jo klart bragden med å overleve i hele 30 år. Drømmen er en 114060, får se hva jeg klarer å få til!

Vi sees!
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore
Jeg får vel introdusere meg selv jeg og :)

Mitt navn er Ralph Darwin og blir kalt for Dars.

Jeg har nettopp fylt 24 og jobber for IT hos Yara Praxair som er joint-venture eid av Yara og Praxair.

Jeg har tidligere og har også den dag i dag stor interesse for gitarer og alt som har med musikk å gjøre, men har fra sent i fjor begynt å lese mer og mer om klokker og fått større interesse.

Per i dag har jeg en Rolex Datejust som er eldre enn meg og en Seiko SKX009J som jeg går rundt med, sistnevnte klokke var mitt aller første kjøp, mens den andre fikk jeg av min far. Den skal nok leveres tilbake når jeg skaffer meg min egne Rolex selv.

Jeg har fått så stor interesse at jeg har valgt å selge unna en gitar og en forsterker for å finansiere en ny klokke som jeg kan tilfredstille min interesse med(for en liten periode sikkert).

Nato-reimer som mange her er så glad i har også blitt anskaffet, og er simpelt og behagelig. Vi får bare håpe at jeg kommer meg på et like høyt nivå som mange andre her inne, men det tar nok litt tid.

2wd4p3o.jpg


2vccm6w.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Thore
Tenker det er på tide å presentere meg selv. Heter Kenneth, 30 år gammel håndverker fra Askøy. Har snoket rundt på Tidssonen i et års tid og tenker det gjerne kan være greit å delta litt også. Har et par klokker jeg rullerer på.
Den første er en ca 10 år gammel Seiko som har vært eneste klokke i mange år. Den er blitt veldig sliten og full i striper og hakk men har fungert uten feilslag siden den var ny. Blir ikke brukt så ofte lenger.
20150314_102156.jpg
[/URL][/IMG]
Denne ble kjøpt i fjor, min første mekaniske klokke. Likte denne godt, likte spesielt at urverket er synlig.
20140220_173421.jpg
[/IMG]
20140220_173724.jpg
[/IMG]
Her er favoritten for tiden, en Armida A8 i messing, trives godt med denne på armen. Har ikke hatt den mange ukene.
20150310_175924.jpg

Siste klokken som har kommet i hus er en Seiko, liker klokken, spesielt til den prisen. Likte ikke lenken, syns den var veldig slarkete og skranglete. Litt kort så klokken sitter ørlite strammere enn jeg setter pris på.
20150313_162426.jpg

Har også en Casio G-shock som brukes på jobb for tiden, drømte om en g-shock i mine yngre dager. Fikk inspirasjon av en tråd om slike klokker her på forumet.
Kan jo også nevne at klokkene jeg sikler på nå for tiden er Helson shark diver 45 med hvit skive og Omega Speedmaster pro.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Thore