Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Ser den, veldig mye penger å bruke.
Men det er definitivt verdt hver eneste krone!
Satser på å ta opp lån ett lite lån av foresatte. Får håpe att pappa ''glemmer'' att jeg låner penger av ham hvis det blir kjøp..
Hadde ikke gått for den klokken hvis jeg ikke hadde blitt lovt min brors boxster.

Hmmm. Jeg er selv 16 år. Må si at du har en skremmende dårlig holdning. Den kan skade deg senere i livet. :neutral:
 
Heisann
Mitt navn er Christian. Jeg kommer å bor i Mo i Rana. Jeg er styrmann på bøyelaster uti nordsjøen. Vi frakter det Svart Gull :)

Jeg er over interisert i klokker å da går det i Sveitsiske klokker, å helst autmatiske urverk

Jeg har en Tag Heuer Link automatic chronograf å en Omega Day/date automatic.

Utenom klokker er jeg interisert i Biler. Kjører Subaru Impreza STi. Artige greier det også.

Jeg har vært hos Urmaker Monsen i Mo i Rana å sett på en Tag Heuer Grand Carrera Caliber 36. Så det blir vel en ny klokke på meg om litt :)

Gleder meg til bli bedre kjent med folkene her inne.
 
Heisann
Mitt navn er Christian. Jeg kommer å bor i Mo i Rana. Jeg er styrmann på bøyelaster uti nordsjøen. Vi frakter det Svart Gull :)

Jeg er over interisert i klokker å da går det i Sveitsiske klokker, å helst autmatiske urverk

Jeg har en Tag Heuer Link automatic chronograf å en Omega Day/date automatic.

Utenom klokker er jeg interisert i Biler. Kjører Subaru Impreza STi. Artige greier det også.

Jeg har vært hos Urmaker Monsen i Mo i Rana å sett på en Tag Heuer Grand Carrera Caliber 36. Så det blir vel en ny klokke på meg om litt :)

Gleder meg til bli bedre kjent med folkene her inne.

Velkommen Christian!

Flotte klokker og rå bil :) Håper du vil trives her inne!
 
Hei, Thore her!

Det var kanskje en smule uhøflig å poste bilde av dagens klokke før jeg hadde presentert meg men regner med at det blir tilgitt.

Bor i Salten og jobber med kommunal økonomi og underviser i tillegg på musikkskole. Var relativt uinteressert i klokker inntil for et par måneder siden men er nå blitt veldig opptatt ev emnet. Ser jo at mange av dere bruker en del penger på klokker men hvorfor ikke? I 1990, som nyetablerte, brukte min bedre halvdel og jeg den uhyrlige sum av 25.000 på et Tandberg 3000 serie/Snell stereoanlegg til manges hoderisting. Vi har aldri angra en dag på dette, tvertimot - det å kjøpe kvalitet gir en god følelse og den varer lenge.

Problemet blir jo som sikkert mange av dere opplever når man har flere interesser. Hvordan skal man prioritere en Gretsch Tennessee Rose gitar opp mot et flott urverk?

Jaja, det beste er jo uansett prossessen før et kjøp - sparing, sjekking og valgets kvaler.

Har arvet 3 flotte ur, mitt Longines Flagship*** tidlig 60-tall har jeg presentert, de to andre kommer senere. Neste kjøp blir en chronograph, har sansen for Longines sine; Admiral og Grande Vitesse.

Utrolig interessant å følge med diskusjonene her på forumet, lærer mye.

Mvh
Thore
 
Velkommen Thore.:D
Alt blir tilgitt med et godt klokkebilde vettu.;)
Blir spennende å se resten av samlingen.
 
Hei!

Mitt navn er Petter.
Bor rett utenfor oslo på en plass som heter Lørenskog.
Er 22 år gammel pr dags dato.

Har mange interesser, men klokker og Hot rod's/Amcar er vel det jeg vier mest tid til.
Har noen klokker allerede, men håper jeg får en litt større samling etterhvert.
Litt diverse casio ur, Breitling Super Avenger, Debaufre Wings of Gold, Debaufre Nav B, Glashütte Sport Evolution GMT og i løpet av uken en IWC Galapagos.
Var så dum i sommer at jeg solgte en submariner så det er på listen over ur jeg må skaffe i 2011.
 
Velkommen Petter!

Vi har jo hatt en del kontakt;) Det er en flott samling du har allerede, og dine siste tilskudd spesielt må jeg si er skikkelig flotte;)
 
Presentasjon

Hei folkens!
Mitt navn er Darko, bor i Oslo og er selvstendig næringsdrivende i reklamebransjen.

Jeg er ganske fersk i klokkeverden og min samling er ikke så mye å skryte av. Den består av noen vintage klokker kjøpt på ebay og par andre jeg ikke er like stolt av i dag som da jeg kjøpte de. Den første klokka kostet bare 100$ og så ble det bare dyrere og dyrere. (hørt dette før?):D Men, gode nyheten er at jeg jobber med saken og nylig ble jeg stolt eier av en Speedy pro som rett og slett nekter å forlate armen min, og i tillegg til den, er en Sinn på vei:p Begge to kjøpt her. Jeg skjønner at jeg har en lang vei å gå både når det gjelder samling og klokkekunnskap så jeg har tenkt å benytte meg av deres kompetanse og klokkegalskap for å komme i mål. Får bare håpe hvis jeg en dag mister jobb, leilighet, bil og sykkel pga klokker, vil noen her adoptere meg:D

Til slutt vil jeg takke alle som står bak dette forumet for en utrolig interessant og lærerik side som har gitt meg mye glede og utgifter:mad:
 
Velkommen Agassiz!

Høres ut som du er godt i gang med å ruinere deg selv på helt unyttig jåleri!
Som alle oss andre tungt medisinerte asylanter...:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Presentasjon

Hei.
Jeg heter Espen er 31 og bor i Oslo med kone og to barn.
Begynte å lese forumet for et par måneder siden da jeg vurderte å skaffe et vintage omega dressur. skjønte jeg hadde mye å lære og har lest daglig siden det.
Har P.T. 14 klokker, men lite å snakkes om på dette forumet så det blir å legge ut på finn en del fremover for å skaffe plass til noe mer spennende.

Håper på gode råd så skal det nok bli et par kjøp fremover selv om jeg kommer til å begynne i den billigere enden av skalen.
 
Velkommen Espen!

Det er farlig å begynne med flipping "for å gjøre plass" (blir fort dyrt også)...;)
 
Hei! Tore her. Bor i Bergen med kone og to barn. Lærer. Fant nettopp denne tråden, så jeg får skrive et par ord om meg selv:

Har alltid vært interessert i klokker, men jeg har så mange interesser at det ikke har blitt plass til det, dvs mye barn, lite tid og penger. Men for en som er mer enn gjennomsnittlig interessert i formgivning og håndtverk, og glad i mekanikk, så måtte jo klokkene ta meg til slutt. Det skjedde etter at min gamle automatiske Tag Heuer tok kvelden etter 15 års hardt liv på armen min. Nå var det ikke verdt å reparere den lenger. Etter å endelig ha funnet en klokke jeg likte (brukte laaang tid på det) fant jeg plutselig en mengde klokker jeg likte, og inn kom de rekende en etter en. Jeg skrev i "dagens klokke"-tråden at etter fire klokker på fire uker måtte jeg roe ned litt. Nå teller jeg seks, mindre enn to uker etterpå. Men med mange dyre interesser og kommunal lønn tar jo pengene fort slutt, så da blir jeg nødt til å bruke mer tid på jakting og grubling, som jo egentlig er poenget. Har i alle fall funnet ut at jeg foretrekker mange spesielle klokker fremfor en eller to grails. Den høyeste prisklassen utgår uansett, men det er mye flott og unikt å finne i middels og lavere prisklasser har jeg funnet ut. Må fylle på med litt vintage også etter hvert. Hjemmet vårt er møblert med 50- og 60-tall, så det skulle bare mangle

Ellers er hovedinteressene mine sykkel (alt fra utfor til landevei + MC) og musikk. Sistnevnte drar naturligvis med seg litt hifigalskap, inkl vinyl selvsagt (Platespiller og klokker er begge historiske mekaniske presisjonsinstrumenter, fascinasjonen for begge er beslektet)

Mitt mest vågale og gledelige kjøp til nå er en Speedmaster Alaska Project. Den er nettopp gått ut av tollen, og jeg gleder meg som et barn. Natoreim ligger klar og venter. Bilder kommer selvsagt :D
 
Velkommen til Espen, Tore og sikkert til noen andre som har "gått meg hus forbi"...

Hyggelig at dere har funnet fram til "oss"...

Tidssonen har i løpet av kort tid rukket å bli et samlingssted for klokkenerder og andre interesserte. Her er det bra aldersspredning og ulik kompetanse. Mange bruker også TS som et referansepunkt.
Som dere nye sikkert vil oppdage (evt. har oppdaget) så er det mye kunnskap og mange gode råd å hente her.
Slå dere løs og realisér klokkedrømmene!
Velkommen til et sannsynlig pengesluk og mye moro! :D
 
Velkommen Tore!

Her finnes mange som kan bidra og glede i "undringsperioden", men også mange som kan dytte deg LITT nærmere beslutningen!:D:D
 
Takk for det! Betryggende å kunne konsultere et forum som besitter mye kunnskap når man er i tvil om noe. Nå gjenstår det bare å overbevise kona om at penger i klokker er like bra (eller bedre selvfølgelig) som penger i banken.