Hei folkens, ser at jeg ikke har presentert meg her tidligere, så er vel på høy tid. Jeg har vært ivrig leser på forumet siden starten av 2011, og merker at interessen er stadig økende. Jeg har ikke bidratt så mye, men lært desto mer
Jeg har tidligere studert og bor nå i Tromsø, og jobber innen nevrokirurgi. Føler vi her oppe er svært heldige som har en bra og serviceinnstilt urmaker som urmaker Jørgensen, selv om haute horlogerie ellers glimrer med sitt fravær her i nordens Paris.
Jeg har nok alltid vært fascinert av finere urverk, selv om jeg på et tidspunkt syntes 40k for en ny sub var helt hårreisende. Mye har altså skjedd siste tiår, og grensene dyttes stadig oppover. Dessverre gjør prisene det samme...
Personlig har jeg ingen imponerende samling å vise til, men har vært innom enkelte seiko dykkere, en tudor hydro1200 som var voldsomt stor(45mm) og ekstremt robust, men vond å ha på hånden og ble aldri komfortabel med skjelettviserne. Denne ble derfor brukt som delbytte i en handel av en GP SeaHawk II som senere er solgt. Jeg husker fortsatt følelsen da jeg unboxet denne i bilen etter å ha hentet den på det lokale postkontoret, da den er slående vakker, velproporsjonert, har fantastisk lesbarhet og lett på hånden. Denne har jeg vært svært fornøyd med, men jeg har som så mange andre opplevd ønske om å prøve andre ur, og denne har dessverre måttet vike.
Rett før sommeren etter noen glass vin ble deal på første rolex forseglet da en flott norsk explorer 16570 ble lagt ut. Ikke umulig raskeste salget på TS
Er nok mange grunner til at jeg har falt for polar, men noe er nok koblingen mot alpint/vinterlig friluftsliv som jeg brenner for(mer enn ur) samt at jeg tjenestegjorde på kystvaktskipet Svalbard for noen år tilbake og tilbrakte mye tid i arktiske strøk. Og selvfølgelig med adresse nord for polarsirkelen
Angående veien videre er jeg usikker. Jeg har en rimelig lav flippefrekvens, men sparer sakte men sikkert for å utvide samlingen sakte men sikkert. Det som er på ønskelisten er per i dag vintage sub, rolex 16660, 116600, panerai submersible/luminor, speedypro. Men ingen har fast plass, så tiden vil vise.
Vil til sist takke alle "traverne" her på forumet som deler uhemmet av sin kunnskap, og bidrar til at terskelen for å stille spørsmål er så lav som den burde være. Klapp på skulderen til dere alle, og takk for meg