Jeg var oppom urmaker Christensen i ettermiddag og hadde et meget hyggelig møte med Bård Hansen fra Ryantech som har blitt norsk representant for Meistersinger.
Jeg har vel aldri vært en stor fan av Meistersinger men må innrømme at jeg fikk et veldig positivt inntrykk av urene deres.
I prisklasse fra 10.000 til 40.000 kroner kommer de med modeller som er spesielle til relativt overkommelige priser. Meistersinger har nå en strategi på de kommer til å spesialisere seg på enviser-ur og utvikle denne kolleksjonen videre.
Det er veldig hyggelig at flere merker blir representert i Norge og Urmaker Christensen har nå en meget spennende og tildels ukonvensjonell kolleksjon.
Ryantech opplyste at de har egen serviceavdeling i Fredrikstad for Meistersinger.
Så litt om klokkene. Ved siden av de kjente modellene No01, No02 og No03 presenterte de på Basel i år Salthora som ved siden av å være en enkeltviser også har en jumping-hour komplikasjon. Her har jeg tatt et bilde av en Salthora med kritthvit skive.Satt som et skudd på hånden.
En annen av modellene dere er Perigraphen som har en egen ring som viser datoen. Jeg har tatt to bilder av grå modell som er riktig så vakker.
Men, hovedattraksjonen var den nye modellen Circularis som er den første modellen fra Meistersinger som har et in-house designet verk. Med en pris på 38.000 er denne overkommelig.Selv falt jeg helt for den blå skiven på denne, og har prøvd å ta noen dertil egnede bilder av denne sammen med noen bilder av den kremhvite skiven. Det er et fantastisk fargespill i den blå skiven.
Til slutt måtte jeg jo også prøve å ta et bilde av baksiden med innsynet til selve verket.
Jeg takker urmaker Christensen for hyggelig mottakelse og tror vel kanskje at vi fremover vil få se flere Meistersingere her på sonen. Som en ren amatør på feltet tar jeg forbehold for alle mulige feil jeg kan ha kommet i skade for å skrive.