MeisterSinger-kveld med lansering, torsdag 9. oktober (Urmaker Christensen Storo)

Tidssonen

Administrator
Forumleder
Medlem
1. okt. 2007
Protid-Christ_Storo_ann_Meistersinger.jpg

Noen som har tenkt til å ta turen?

Jeg er dessverre i det nære utland denne dagen, så artig om noen knipser litt bilder :)

Jeg var oppom Christensen i dag for å klå litt på Meistersingerne deres og melder meg frivillig til både å møte opp og gjerne ta noen bilder samtidig.
Utrolig flotte klokker, gleder meg stort til å høre om dem og se på de nye klokkene med in-house verk.

Jeg var oppom Christensen i dag for å klå litt på Meistersingerne deres og melder meg frivillig til både å møte opp og gjerne ta noen bilder samtidig.
Utrolig flotte klokker, gleder meg stort til å høre om dem og se på de nye klokkene med in-house verk.

in-house og in-house. Urverket er laget av Synergies Horologères som (nå) er en del av Christopher Ward. Så vidt jeg vet er ikke MS del av denne gruppen, men det er mulig jeg tar feil her.

Christopher Ward also announces a new corporate development on this day, and that is a merger with the Swiss company Synergies Horlogeres. Christopher Ward will be the holding company and will use Synergies Horlogeres as their development and production arm of all in-house made movements and components.

MSH01 (som er i den nye Meistersinger modellen) er en manuell utgave av SH21 som Chris Ward nettopp har lansert.

Litt usikker på om det er riktig av CW å kalle SH21 for in house også. Det er Johannes Jahnke og Synergies Horologères som har designet begge urverkene. De produserer så vidt jeg vet ikke urverkene selv. MS og CW bestiller delene fra ulike kilder og setter de sammen selv.

Siden CW og SH er sammenslått er det vel kanskje mer greit å kalle SH21 for "in house" eller "in group". Blir litt som at Omega bruker ETA-verk, kanskje? Mens MS sin bruk av SH-verk ikke kan/bør kalles in house. Blir litt som at Tudor skal si at de bruker in house i sine klokker (ETA), bare på en langt større skala selvsagt.

Arrester meg gjerne, men det er slik jeg har forstått det i hvert fall.

Jeg var oppom urmaker Christensen i ettermiddag og hadde et meget hyggelig møte med Bård Hansen fra Ryantech som har blitt norsk representant for Meistersinger.

Jeg har vel aldri vært en stor fan av Meistersinger men må innrømme at jeg fikk et veldig positivt inntrykk av urene deres.
I prisklasse fra 10.000 til 40.000 kroner kommer de med modeller som er spesielle til relativt overkommelige priser. Meistersinger har nå en strategi på de kommer til å spesialisere seg på enviser-ur og utvikle denne kolleksjonen videre.

Det er veldig hyggelig at flere merker blir representert i Norge og Urmaker Christensen har nå en meget spennende og tildels ukonvensjonell kolleksjon.

Ryantech opplyste at de har egen serviceavdeling i Fredrikstad for Meistersinger.

Så litt om klokkene. Ved siden av de kjente modellene No01, No02 og No03 presenterte de på Basel i år Salthora som ved siden av å være en enkeltviser også har en jumping-hour komplikasjon. Her har jeg tatt et bilde av en Salthora med kritthvit skive.Satt som et skudd på hånden.

En annen av modellene dere er Perigraphen som har en egen ring som viser datoen. Jeg har tatt to bilder av grå modell som er riktig så vakker.

Men, hovedattraksjonen var den nye modellen Circularis som er den første modellen fra Meistersinger som har et in-house designet verk. Med en pris på 38.000 er denne overkommelig.Selv falt jeg helt for den blå skiven på denne, og har prøvd å ta noen dertil egnede bilder av denne sammen med noen bilder av den kremhvite skiven. Det er et fantastisk fargespill i den blå skiven.

Til slutt måtte jeg jo også prøve å ta et bilde av baksiden med innsynet til selve verket.

Jeg takker urmaker Christensen for hyggelig mottakelse og tror vel kanskje at vi fremover vil få se flere Meistersingere her på sonen. Som en ren amatør på feltet tar jeg forbehold for alle mulige feil jeg kan ha kommet i skade for å skrive.

Takk for flotte bilder!

Nå skal jeg være skikkelig barnslig... Var det bare jeg som fniste litt av modellnavnet på første ur i bildesamlingen?

Ja?... OK jeg viser meg selv ut døra

Takk for flotte bilder!

Nå skal jeg være skikkelig barnslig... Var det bare jeg som fniste litt av modellnavnet på første ur i bildesamlingen?

Ja?... OK jeg viser meg selv ut døra

Nei, nei, gode gamle salthora har vi ledd av før også! Flott navn!

Nei, nei, gode gamle salthora har vi ledd av før også! Flott navn!

Og jeg som opprinnelig er fra Salten-området tror kanskje jeg har vært på date med ei som kunne fortjene en slik betegnelse...

Men klokkene er fine de. Rykker stadig nærmere å skaffe meg en slik. Men hvilken model...

Liker den Søtthora bedre meg...
Prisen var litt Saltet på den Circularis etter min mening.
Egentlig for 38000Kr blir det mer Luksus enn Søtt når man sammenligner den Circularis med andre i samme liga. Nei?

Liker den Søtthora bedre meg...
Prisen var litt Saltet på den Circularis etter min mening.
Egentlig for 38000Kr blir det mer Luksus enn Søtt når man sammenligner den Circularis med andre i samme liga. Nei?

Prisen på Circularis er jo hinsides. Burde ikke kostet mer enn 20-25k spør du meg.

Jeg var oppom urmaker Christensen i ettermiddag og hadde et meget hyggelig møte med Bård Hansen fra Ryantech som har blitt norsk representant for Meistersinger.

Men, hovedattraksjonen var den nye modellen Circularis som er den første modellen fra Meistersinger som har et in-house designet verk. Med en pris på 38.000 er denne overkommelig.Selv falt jeg helt for den blå skiven på denne, og har prøvd å ta noen dertil egnede bilder av denne sammen med noen bilder av den kremhvite skiven. Det er et fantastisk fargespill i den blå skiven.

Jeg takker urmaker Christensen for hyggelig mottakelse og tror vel kanskje at vi fremover vil få se flere Meistersingere her på sonen. Som en ren amatør på feltet tar jeg forbehold for alle mulige feil jeg kan ha kommet i skade for å skrive.

Ble litt forelska i den blåfargen skal jeg ærlig innrømme :eek:

Ikke så halvgal den der, men er ikke så veldig fan av hverken viseren eller timevinduet. Fargen er veldig fin, midnattblå ser det ut til på "live" bilder.

Syns den var veldig lekker den med jumping hour - ser fantastisk ut. Men, for min del ble det litt liten diameter på den i forhold til hvor høy/tykk den er. Ble liksom liggende litt svevende på håndleddet for min del.

Og så blir de litt lite kompliserte de med kun timeviser, så for meg var det to klokker som virkelig skilte seg ut. Når jeg skal til å skrive det så går det opp for meg at Meistersinger kanskje ikke er merket for meg, for de to klokkene jeg virkelig likte var den 7750-kronografen, og single-pusher-kronografen. Én viser er ikke nok for meg. :p