Mekanisk til jente

Medlem
3. feb. 2012
Hei.

Samboeren har begynt å fått øynene opp for litt mer "skikkelige" klokker og vil bort fra de kjipe moteklokkene det kryr av hos alle smykkebutikker i dag. Jeg har en Tag Heuer Carrera Day/date fra før, og hun har begynt å sikle på noe i samme stil. Ja, nå vet jeg at mange sikkert mener at TH også er moteur, men det ser vi bort ifra her.

Det startet med å sikle på en F1 lady, (cah1212) med diamanter og quartz-verk til 26.000,-, men etterhvert har hun gått litt vekk fra den da den minner mye om de typiske bling moteklokkene og man kan bli lei av utseendet. Jeg vil jo helst ikke at hun skal ha quartz. Det gir en litt mer eksklusiv følelse med et mekanisk urverk, synes jeg.
Vi har sett ut noen Carrera-modeller etterhvert, herremodeller med mekanisk verk. CAS2111, CAS2112, CAR2114 og CAR2111 er jo helt nydelige. Nesten dobbel pris, uten noe bling men mye mer klassisk og elegant, i tillegg til mekanisk verk. Hun er så og si solgt, uten at hun har prøvd noen av de eller sett de live med kjøp i tankene. Vi skal snart til Paris så det kan bli en morsom jakt etter det rette uret.

Hva tror dere eksperter her inne? Er det overkill med Carrera herre til ei jente med tynne armer på 23 år? De bygger jo endel i høyden. Ser faktisk at T.Johaug har både CAR2111 og CAH1212, og hun er ikke store jenta.

Jeg mener det er stiligere med en lys herremodell på ei dame enn en spinkel lady's utgave? Quartz eller mekanisk? Forslag til andre merker i samme prisområde? Kjør debatt :)

Takk for svar!

Lang tråd, kort svar. Nei det er ikke overkill:) kjør på, høres veldig bra ut, både dama og klokkene:)

Jeg kjøpte en IWC 3910 til kona nettopp, og hun er storfornøyd. De ligger litt i samme gate både designmessig og prismessig.
Hun klarer helt fint de 42 mm. Se unboxing.

Faren med 42mm på damer er at størrelsen i seg selv gir assosiasjoner til oversized moteklokker selv om klokken i seg selv er kurant.

Panerai

pam48c.jpg

Daytona
nikkie7.jpg

:cool:

Takk for svar og tips! Paneraien så jo faktisk mye bedre ut enn hva jeg hadde trodd! Ellers har jeg sett ut IWC Portuguese Chronograph som er så lekker man bare kan få det. Om hun ender opp med dette må hun nok kjempe nebb og klør for å holde meg unna å tjuvlåne det :)

Chronograph_1.4cbba1ced992411b0520423a18584494.jpg

Gleder meg til å utforske urene i butikkene. Noen som vet ca. hvordan man kommer ut prismessig ved kjøp i utland etter å ha momset inn til Norge? Først og fremst Paris...

Lite/ingenting å spare på å handle utenlands. Kjøp hos norsk AD så er du sikker.

Jeg anbefalt den til damen min en del år siden...Zenith Babydoll Star Elite.
Da kjøpte ho den.
Hun er veldig fornøyd. Den kommer med grønn øgleskinn "bund" rem også. Den på bilde er i grønnfarget minkpels.

Ikke noe stor manklokke på damer for min del: Ser ikke ut som helt på plass....

PICT6218.jpg

PICT6229.jpg

PICT6212.jpg

Etter mye prøving- og feiling har min kone landet på en 40mm Rolex GMT, hverken for stor- eller liten. Du bør ikke henge deg opp i et bestemt merke men se noen alternativer, lykke til, det kan ta år- og dag til du endelig finner noe hun er fornøyd med. ;)
Tom

Helt ukvalifisert

fra en med fyrstikkhåndledd på 14,5 cm. det er ikke klokkestr. det kommer an på:) Men festet til rem / lenke. Så selv vanlige dameklokker er ofte ALT for store til meg:) Pga stivhet mellom klokken og lenken / remmen. Min egen dameseiko er alt for stor:) Pga lenkefestet. Så jeg går med to mellomrom mellom håndleddet og klokken. Selv om den er lavere enn de fleste herreklokker. Typens gamle Tissot derimot ligger deilig rundt håndleddet, fordi om den er stor:) Fordi lenken er festet helt inne ved kransen? eller hva det heter:) Dvs. den bøyer helt inne fra festet. Der de fleste lenker og tilogmed lær-reimer er stive:)