- Medlem
- 16. sep. 2013
- Innlegg
- 1.622
Nå ender dette opp i en avgift/miljøtråd og snart er Tesla-folket på banen, men la gå
Ingen tvil om at det er lave avgifter som vil være hovedgrunnen hvis jeg skulle ende opp med en plug-in. Det er alltid fristende med mer HK for pengene. Jeg kjører ca 15k i året og +/- et par desiliter på mila betyr lite i forhold til verditap og vedlikeholdskostnader. Likevel hadde det vært interessant og sett hvordan forbruket hadde endt opp med en plug-in.
Skulle man virkelig ha hatt en avgiftspolitikk som hadde fått folk til å endre adferd måtte mye mer av avgiftene blitt lagt på bruken. Dette ville imidlertid fått store konsekvenser på andre områder som varetransport, distriktspolitikk etc.
Ingen tvil om at det er lave avgifter som vil være hovedgrunnen hvis jeg skulle ende opp med en plug-in. Det er alltid fristende med mer HK for pengene. Jeg kjører ca 15k i året og +/- et par desiliter på mila betyr lite i forhold til verditap og vedlikeholdskostnader. Likevel hadde det vært interessant og sett hvordan forbruket hadde endt opp med en plug-in.
Skulle man virkelig ha hatt en avgiftspolitikk som hadde fått folk til å endre adferd måtte mye mer av avgiftene blitt lagt på bruken. Dette ville imidlertid fått store konsekvenser på andre områder som varetransport, distriktspolitikk etc.