Miami

frj

Medlem
9. okt. 2013
Innlegg
1.340
Sted
Brussel/Oslo
Satt plutselig med en companion ticket, og spontanbestilte tur-retur Miami om et par uker. En natt i Key West, billetter til Miami Heat en kveld, resten er ganske åpent.

Noen som har tips til "todos", spisesteder, eller klokkerelatert snacks?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dersom du skal shoppe kan jeg anbefale Sawgrass Mills, ellers så er både Key West (og Key Lime osv) og Heat-kamp fine ting å gjøre!
 
  • Liker
Reaksjoner: Siki
Som Peroni skriver, Sawgrass og Key West er kult. Gjør også et googlesøk på Wynwood Walls, stikk innom om du liker slikt, anbefales!
Når det gjelder mat er det mye bra, og mye overpriset grei mat. Pass deg for restaurantene på Oceandrive, jeg har ikke for vane å sjekke prisene når jeg skal inn å ha en pizza og brus, men jeg og dama endte med å betale nesten 900 kr for to brus og to helt ordinære pizzaer der.... Så det kan være lurt å sjekke prisene, selv om det ser ut som en ordinær strandrestaurant ;)

Ellers anbefaler jeg Spiga, som er en rolig og rimelig italiensk restaurant midt i smørøyet. Prøv pasta med safran, legendarisk!
https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g34439-d431919-Reviews-Spiga-Miami_Beach_Florida.html

Vil du ha noe ordentlig amerikansk anbefaler jeg dineren på 11th street i South Beach, MYE mat som er velsmakende og rimelig :)
https://no.tripadvisor.com/Restaura...ws-11th_Street_Diner-Miami_Beach_Florida.html
 
Takk for tips, @Peroni og @Fosen. Har vært på Sawgrass Mills før, og det var faktisk der jeg kjøpte min første "ordentlige" klokke, en Tag Heuer Formula 1, for noen år siden. Wynwood Walls visste jeg ikke om, så det skal definitivt utforskes, og restaurantanbefalinger er alltid bra. :)
 
^ Ditto.

Kennedy Space Center er et must å oppleve når man er i Florida. Dog en kjedelig kjøretur innover mot sumpen, men når du kommer frem, bam.

Synes også du burde få med deg et alligatorshow.

Du skulle reist litt senere, for hvis du er opptatt av EDM/den gata musikk, Ultra Music Festival!:cool:

Ellers er roadtrip en opplevelse i seg selv. PS: husk å gå på beachen før de blir tom for sand;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: semmern
Key West: Sloppy Joes er jo en turistfelle men en porsjon Havana nachos (på deling) og noen øl kan likevel anbefales
 
Takk for alle tips! 11th St. Diner ble besøkt to ganger, først en middelmådig burger, men så reddet de seg inn med en fabelaktig frokost. Fikk sett noe så sjeldent som en Miami Heat-seier, og bodde på hotellene The Clay og Beacon i Miami og The Southernmost Inn i KW. Alle kan anbefales, selv om Beacon, midt på Ocean Drive, muligens er litt overpriset. Middag i Key West på Blue Heaven kan anbefales, det samme kan sandwich-sjappa Bien, som er ranket som nr. 1 på TripAdvisor "for a reason." Wynwood Walls var også et superbra tips.

IMG_0117.JPG
IMG_0149.JPG
IMG_0214.JPG