Michel Herbelin

Medlem
4. jan. 2013
Innlegg
18
Sted
Oslo
Hei ser etter en klokke til dagligdags bruk(jobber som regel i skjorte uten slips)

Og valget står foreløpig mellomg en tissot visodate som er varmt anbefalt på forumet her eller en Michel Herbelin Newport yacht club

Michel Herbelin Michel Herbelin - Montres de luxe françaises - Haute horlogerie

Har også kikket på noen i kjøp/salg av avdelingen her som ligger litt over mitt budsjett(kr5000-6000)

Innspill mottas med stor takknemlighet:p
 
Av klokkene du nevner ville jeg gått for Tissot Visodate. Det er en klassisk klokke som vil gå fint til dress. Michel Herbelin klokken er quartz drevet, mens Visodaten er automatisk. Tissot klokken vil også holde seg bedre i pris, ved eventuelt videresalg, om det skulle være en faktor.

Lykke til, og velkommen!

Edit: Hamilton har flere klassiske ur prisklassen 5000.

Hamilton Thin:

automatique.jpg


Hamilton Slim:

1288370573_large_Americanclassic_jazzmaster_JAZZMASTERSLIM40MM_H38515735.jpg
 
Redigert:
Hei og velkommen! :)

Jeg synes denne er flott og har det man trenger i forhold til en allrounder. Mekanisk, dato, tåler vann ned til 300m og et klassisk utseende som passer godt til både dress og fritid kommer med lenke som holder seg bedre over tid enn en rem.
313236d1281840298-fs-longines-conquest-automatic-41-reduced-again-%24600-like-new-lg.jpg


Prisen ligger vel på en 5-7k

Lykke til på jakten! :)
 
Jeg har selv Tissot Visodate!

Har ikke noe negativt å si om det, bortsett fra mangel på lume og at det ikke er vanntett til mer en 30 meter!

Så jeg hadde gått for Rambutan`s valg! Et allsidig ur til en grei pris!
 
Hamilton er et populært merke i filmindustrien og er og spotte i den ene filmen etter den andre. Har selv en Khaki Officer og må si meg utrolig fornøyd med kvaliteten. I div. tester i magasin som WatchTime scorer Hamilton meget godt. Dessuten får du et velprøvd ETA-verk som tåler tidens tann.
Longines er ett par hakk opp på brand-rangstigen og vil være verdt mellomlegget fra en Hamilton.
 
Redigert:
Fant en brukt en her til 1750,- har en venn som studerer medisin i budapest som kan møte vedkommende, problemet er bare at vennen min har mindre kunnskap /interesse for klokker enn meg.

Hva syns dere om denne, noe jeg må passe på er den rett og slett verdt prisen/risikoen?

https://www.chrono24.no/tissot/viso...bpath=/tissot/index-2.htm&manufacturerIds=243

Dette er et ganske gammelt ur, vil tippe fra midten av 60årene eller tidlig 70tall!
Da synes jeg prisen ganske stiv!

Du bør se etter det nye visodate, det får du til rundt 3500,- i Budapest!:)

Her er et bilde av mitt ur!
DSC_0131-3.jpg


DSC_0129-3.jpg