Micro-brand divers

Medlem
9. april 2010
Innlegg
37
Etter å ha blitt trukket inn i urenes verden har jeg etterhvert blitt fascinert over alle klokkemerkene som finnes i tillegg til mer etablert og kjente merker.

Spesielt gjelder dette alle de små selskapene som har et sortiment på et lite antall modeller. Innenfor dette segmentet har vi en rekke selskaper som produsere diverklokker av høy kvalitet. Jeg har sett endel her på forumet som har Helson Sharkdiver og andre interessante merker er Boschett, Ocean 7, Deep Blue, MK II, Halios, Benarus, etc.

Selv har jeg en Boschett Reef Ranger som jeg er svært fornøyd med. Et solid ur med godt urverk, flott design og ikke minst meget god service fra Keith Boschett.

Flere som har tanker og bilder å dele om divers fra små og "ukjente" produsenter.

Et par bilder:

p1000005wi.jpg


p1000009q.jpg
 
Flott klokke OlavE! For et par år siden lurte jeg på å kjøpe en Reef Ranger, men endte med å kjøpe en annen klokke i stedet. Men jeg kikker fremdeles litt på den av og til:)
Hadde litt flaks da jeg kjøpte den. Reef Rangeren med blå urksive var utsolgt i webshopen til Boschett så jeg vurderte å kjøpe en med svart urskive eller en blå Ocean Mariner i stedet. Valgte dog å sende en mail til Keith Boschett og jeg fikk svar om at han hadde en blå Reef Ranger med et lite merke på bezelen som jeg kunne få kjøpe til rabatt. Valgte derfor å slå til på denne og betalt $400 istedet for $550 som var vanlig pris. Merket er mellom 2 og 3 på bezelen, men kan bare sees i godt lys og fra visse vinkler.
 
Hadde litt flaks da jeg kjøpte den. Reef Rangeren med blå urksive var utsolgt i webshopen til Boschett så jeg vurderte å kjøpe en med svart urskive eller en blå Ocean Mariner i stedet. Valgte dog å sende en mail til Keith Boschett og jeg fikk svar om at han hadde en blå Reef Ranger med et lite merke på bezelen som jeg kunne få kjøpe til rabatt. Valgte derfor å slå til på denne og betalt $400 istedet for $550 som var vanlig pris. Merket er mellom 2 og 3 på bezelen, men kan bare sees i godt lys og fra visse vinkler.

Ja det var flaks! Ser ut som mye klokke for pengene, hvertfall ifølge denne anmeldelsen :)
http://forums.watchuseek.com/f67/boschett-reef-ranger-photo-review-168951.html
 
Kjekt at det er sveitsisk da! :D Alt for mye japse-klokker når enn går vekk fra de store merkene.
 
Japse-klokker er aldri det samme som sveitsisk. Så enkelt er det. ;)

(Jeg er ingen rasist!)
 
Hager klokkene var faktisk ganske kule. Litt SUB aktig, men de dro den vertfall ikke for langt.
 
Japse-klokker er aldri det samme som sveitsisk. Så enkelt er det. ;)

(Jeg er ingen rasist!)

Hehe, nei det har jeg ikke sagt heller, mer bekymret for at du fokuserer litt for mye på noen bokstaver på skiven enn på klokken du har foran deg ;).
 
Her er beateren min. Barracudaen er en stor stålklump som tåler det aller meste. 260 gram, 42x16,5 mm/24mm lugs. Bra finish. Miyota 8215 er overraskende presis. God valuta for pengene.


benar.jpg
 
Surfet litt på watchuseek-dive forum. Utrolig mange divers jeg aldri har sett før. For et univers av ur. :eek:
 
Surfet litt på watchuseek-dive forum. Utrolig mange divers jeg aldri har sett før. For et univers av ur. :eek:
Det var også der jeg fikk inspirasjon til denne tråden og ikke minst kjøp av Reef Rangeren. Finnes utrolig mange små produsenter av flotte diverur.

Føler også at denne produsenten bør nevnes. Deep Blue har mange flotte divers. Minuset i mine øyne er størrelsen på mange av disse. 280 gram er langt høyere maksvekt enn jeg foretrekker.