Google sier det samme.Denne er nok en nyere fake østblokk fantasi.
Google sier det samme.Denne er nok en nyere fake østblokk fantasi.
Denne er nok en nyere fake østblokk fantasi.
Huff da!
Han hadde masse rette(?) effekter og hadde samlet i 37 år. Skulle tro han visste hva han holdt på med.
Hva får deg til å bli mistenkelig?
8- o
AltHuff da!
Han hadde masse rette(?) effekter og hadde samlet i 37 år. Skulle tro han visste hva han holdt på med.
Hva får deg til å bli mistenkelig?
8- o
Hei Grendel, dette er veldig vanlige klokker fra 1950-tallet som er trykt i Ukraina og andre østeuropeiske land for å selge som andre verdenskrig.Kommet tilbake fra Finland.
Det ble et besøk på en kafé hvor innehaveren, etter en lengre prat, tok oss med inn i hans private samling med militære effekter. Et imponerende stykke som innebar mye fra WW2.
Selvfølgelig oppdaget jeg denne tyske klokken. Det var ikke lov å fotografere, men jeg spurte pent og understreket at jeg var entusiast.
Bildene måtte tas gjennom glassplaten, så de er ikke så gode. De kan sikkert gi litt glede tross alt.
Vis vedlegg 336063Vis vedlegg 336064Vis vedlegg 336065Vis vedlegg 336066Vis vedlegg 336067
8- )
Den fine RPM og DG kan være fra en Spitfire, men høydemåleren er 1950/60-tallet og ikke en sensativ type som Spitfire ville bruke.Ups.. Har ikke ur, men andre flyinstrumenter fra bla. Spitfire. Vis vedlegg 317901Glasset er intakt så er vel ikke så farlig.
Pent arbeid med bordurene @ausnorge .
Lekkert og originalt.
Jeg har hørt rykter om at slike flyklokker tikker høyt? (Lager mye lyd/bråker).
Stemmer dette ? Kan kanskje være en utfordring for stuer eller rolige kontorlokaler?
Takk, ja, noen flyklokker kan være et problem, for eksempel de mange russiske klokkene til salgs i metallkasser, de fleste 2-1/4" klokker i bakalittkasser virker ok.