Jeg titter litt på MWC - klokker på nettet. MWC 300 ser ut til å være ei OK dykkerklokke ...... Den selges med både quarts og mekanisk verk. Er det noen som vet noe om kvaliteten på disse klokkene ? Hva slags verk har den mekaniske ?
Tja.. MWC er vel en kinesisk knockoff av CWC, som er leverandør til blant annet det Britiske forsvaret. Mener at det var et søksmål om at logoen til MWC var for lik.
Du kan søke på " The Military Watch Resource" om erfaringer med MWC. Mest negativt der.
Urverket er vel en variant av ETA 2824, som nå er fritt vilt og fåes i kinesisk utgave. Det er vanligvis helt ok.
Hvis du liker den stilen, så ville jeg personlig heller gått for en av Timefactors.com sine ur. Litt høyere pris, bedre urverk, mer streetcred og enklere å selge når du en dag bytter deg opp.
Jeg titter litt på MWC - klokker på nettet. MWC 300 ser ut til å være ei OK dykkerklokke ...... Den selges med både quarts og mekanisk verk. Er det noen som vet noe om kvaliteten på disse klokkene ? Hva slags verk har den mekaniske ?
Er nok som ellers her i verden, man får stort sett kvaliteten man betaler for. Men ikke noe godt tegn når en klokkeprodusent "kloner" et merke så ublygt som MWC gjør, samt at ROC står for mye av kvalitetssikringen. Forøvrig artig å lese at Royal Marines sine dykkere benyttet Casio G-shock, make sense - blir ikke voldsomme TS-en dersom den skades/forsvinner.