Min første dyre

Medlem
14. nov. 2009
4R5ZzKk.png

...Har dukket opp på postkontoret! :D
Gleder meg som en unge, må dessverre droppe trening i dag for å hente den, men pytt sann.

I svært pent brukt stand, og til en god pris, noe som gjorde at jeg trykket på avtrekkeren. Den har vært nevnt som en av klokkene øverst på ønskelisten, så mulig noen aner hva det. Ble en litt dyrere gave enn jeg pleier å gi meg selv, men pytt sann. Man trenger en slik når man har blitt (eller skal bli) voksen.

Her er den

Grått og trist var det å sitte på jobb og vente utålmodig på å løpe til Posten!
kScWndO.jpg

I tillegg måtte jeg gjøre noen ærender på veien og handle et par ting før elektrikeren kommer i morgen tidlig - klokken 7! På det tidspunktet pleier jeg å drømme søte drømmer om tikkende urverk enda en halvtime. Som B-menneske blir man grå og trist bare av å tenke på det. Heldigvis hadde jeg noe å se frem til.

Rakk heldigvis innom postkontoret selv med andre nesten like nødvendige ærend unnagjort på veien. (Mangler femten meter på å få post i butikk i stedet for postkontor. Grrrr.)
sVs4Tty.jpg

:D

Viktig med skikkelig verktøy når man åpner pakke med skikkelig innhold:
7qQ2gD1.jpg

Esken er åpen! Øverst ligger en brosjyre for en annen av merkets klokker.
OQMkPXK.jpg

En ekstra (uoriginal) rem i sort følger med:
I52fXcd.jpg

agipGn1.jpg

OK da, det er en Nomos!

Siden den er pent brukt er ikke kortet egentlig til meg, men det var neppe skrevet med personlig tanke for @Todda heller, så jeg takker og bukker likevel.
guDNyEi.jpg

Garantibok må man ha! Og bak ser dere remmen:
UApgIJA.jpg

Her er hele klokken!
uoD8WrG.jpg

Nei vent, kassen er pakket inn.

Slik:
vc8Rp8d.jpg

Eler, plasten bør vel av?

Den er vakker.
bZ0PFTt.jpg

Sukk, jeg er nesten litt forelsket allerede.

Det er jo en fordel at begjærets fokus også tar seg godt ut bakfra. ;)
vezllA6.jpg

Ingen fare for at det ikke er tilfelle...

Og da hud møtte hud, forstod jeg at her, her måtte det være noe.
EHc45RV.jpg

(Seriøst, cordovan-remmen er skikkelig digg, og det merkes umiddelbart.)

Perfekt størrelse til mine ikk-veldig-massive håndledd.
8Ctubqy.jpg

Her ser det ut som om den ligger litt "over" armen av en eller annen grunn. Den ligger fint nedpå i virkeligheten.

Den er riktig så smukk!
75zfMIY.jpg

Hairlinesene fra salgsannonsen er der, men jeg kan faktisk ikke se dem med det blotte øyet i stuebelysningen. (Jeg nevnte vel at elektrikeren kommer i morgen?) Så langt angrer jeg ikke på at jeg sparte en god slump med penger på å ikke kjøpe min første "skikkelige" klokke BNIB. Den gir meg absolutt godfølelsen. Og med litt mindre penger brukt er kanskje ikke den andre klokken som konkurrerte med Nomosen om å være først. Grand Seiko SBGH001, dyttet ALT for langt inn i fremtiden.

Takk for titten! Se gjerne på salgsannonsen linket over for fler (og bedre) bilder. Og takk for handelen, @Todda. :)

Grensen for "dyr" har jeg satt satt til dobbelt så mye som man har betalt for en klokke før. Håper ingen ble villedet og ventet seg en 200k+ Patek og ble skuffet. ;)

Redigert av en moderator:
Gratulerer, og takk for handelen. Den sitter jo som et skudd!

Todda

Takker for flotte tilbakemeldinger. Har ikke fått hatt den på så mye i kveld da jeg har bøyd messingbiter og vasket lamper som skal opp i morgen, men gleder meg allerede til å ha den på håndleddet på jobb i morgen. Har et par litt klokkeinteresserte kollegaer som var nysgjerrige.

Første dyre, men absolutt ikke siste - om du fortsetter å henge på sonen. Gratulerer med fin nomos :)

Gratulerer med en vakker og stilren Nomos, hadde ikke boksen min vært stappfull så hadde jeg slått til på denne for noen bumper siden.;)