Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i Seiko. Jeg synes generelt du får mye klokke for pengene og utvalget i ulike modeller er bra. Jeg har hatt og har fortsatt flere modeller, men for tiden er det Alpinisten og Coctail Time som får armtid. Jeg angrer fortsatt på at jeg solgte min blå sumo.
Uansett, med en økende interesse og glede over klokker så var det ikke annet å gjøre enn å begynne å spare. Jeg hadde egentlig tenkt meg en Omega Speedmaster, men nærmest ved en tilfeldighet gikk jeg innom Urmaker Jermstad. Jeg skulle egentlig kjøpe meg en ny klokkereim, men i utstillingen kom jeg over en Grand Seiko SBGM021 GMT. Jeg likte den umiddelbart, men det satt langt inne å legge så mye penger på bordet for en Seiko. Det endte med at jeg forlot butikken uten å kjøpe den, men i ettertid klarte jeg ikke å glemme den. Etter to måneder med lesing og fintenkning om Seiko og Grand Seiko fant jeg ut at jeg bare måtte ha den. En kort telefonsamtale til Jermstad så var klokken på vei.
Jeg beklager på forhånd kvaliteten på bildene. Jeg er ikke spesielt interessert i foto, og behersker ikke kunsten.
Koselig pakke fra Jermstad. Godt innpakket.
Gullfarge på papiret skaper ytterligere forventning til innholdet.
Joda, det skal behandles med omhu.
Ingenting å utsette på innpakkingen
Begynner å nærme seg
Innerboks
Der var den
Det obligatoriske bildet
Sammenlignet med Alpinisten
Sammelignet med Coctail Time
Takk titten, spør gjerne hvis det er noe du lurer på!
- C
Uansett, med en økende interesse og glede over klokker så var det ikke annet å gjøre enn å begynne å spare. Jeg hadde egentlig tenkt meg en Omega Speedmaster, men nærmest ved en tilfeldighet gikk jeg innom Urmaker Jermstad. Jeg skulle egentlig kjøpe meg en ny klokkereim, men i utstillingen kom jeg over en Grand Seiko SBGM021 GMT. Jeg likte den umiddelbart, men det satt langt inne å legge så mye penger på bordet for en Seiko. Det endte med at jeg forlot butikken uten å kjøpe den, men i ettertid klarte jeg ikke å glemme den. Etter to måneder med lesing og fintenkning om Seiko og Grand Seiko fant jeg ut at jeg bare måtte ha den. En kort telefonsamtale til Jermstad så var klokken på vei.
Jeg beklager på forhånd kvaliteten på bildene. Jeg er ikke spesielt interessert i foto, og behersker ikke kunsten.
Koselig pakke fra Jermstad. Godt innpakket.
Gullfarge på papiret skaper ytterligere forventning til innholdet.
Joda, det skal behandles med omhu.
Ingenting å utsette på innpakkingen
Begynner å nærme seg
Innerboks
Der var den
Det obligatoriske bildet
Sammenlignet med Alpinisten
Sammelignet med Coctail Time
Takk titten, spør gjerne hvis det er noe du lurer på!
- C