min første kjærlighet

Medlem
4. okt. 2014
Heisann kjære klokkeforum,
Jeg har lusket rundt her lenge, men dette er min første post.

Fikk for litt siden en CWC mekanisk chronograph, og jeg elsker den!
Det er en Valjoux 7765 og går som ei klokke. Eneste jeg kanskje mangler er datovindu, samt original tritium-maling. Det er en T med runding på skiva, denne er bare for å tøffe seg da lumen lades opp med lys og forsvinner ganske fort.
Har ikke gått med klokke på armen siden jeg var konfirmant men nå er gnisten tent på nytt.
Venter på skikkelige reimer fra Gasgasbones, reima som fulgte med er ganske klein og for kort for en tjukk arm.

Når jeg får mer spenn på bok er målet definitivt en Omega Speedmaster men foreløpig syns jeg dette er en god start.

Beklager kjipe bilder.

Cabot Watch Company er ikonisk som "engelske styrker klokkedistributør" : Du har en skikkelig solid eksemplar der.
Den 7765 er ikke så vakker men den er råtøff på terreng. Grattis.

• Liker
Reaksjoner: slobben
Dritkul! Ser minst like bra ut som en speedmaster spør du meg. :D Kult at den bare har to "subdials" men likevel plasserer dem på ni og tolv. Like usymmetrisk som kasseformen, så sammen blir det balansert. Og sandblåst kasse er bare fett. Nei det er noe av det kuleste jeg har sett her på en stund. :D

Hvis det er en vintage er vel ikke T-en bare for å tøffe seg, men kan være at det begynner bli brutt ned. Litt nedtur hvis det aldri har vært tritium der i det hele tatt naturligvis..

• Liker
Reaksjoner: slobben
Takk for alle postive tilbakemeldinger!

Jeg kjøpte den brukt på www.chronomaster.co.uk men jeg tror den er ganske ny eller lite brukt siden den virker så strøken.
Betalte 425 pund for den, men man kan kjøpe den ny for 565.
Skikkelig vintage hadde vært kulere mtp tritium. Mener å tro at det er lett å se forskjell fordi luminova lades opp av lys, noe denne gjør?
Å ha ei klokke som faktisk hadde vært i den britiske hæren hadde heller ikke vært galt, litt som en lavbudsjetts milsub.
Men tror det er et samlermiljø for disse også, og orket ikke bruke så mye tid på å sette meg inn i hvordan best å skaffe meg en.
Kanskje det blir neste prosjekt, nå som jeg vet at den passer armen og jeg liker å gå med klokke.
CWC har også laget en remake av en modell fra syttitallet og den har visst et bedre urverk. Link her: http://www.cwcwatch.com/1970-chronograph-mechanical.htm Mange syns nok denne skiva ser bedre ut med subdials på 9 og 3. Men jeg liker som Hansur påpeker at både kassa og skiva er usymmetrisk, og at kassa er sandblåst.
Det var faktisk kjæresten som fant og fortalte meg om CWC. Hun kjører gammel Morris Mini og digger Barbourjakker, så at hun fant noe annet erkebritisk kom ikke som noen overraskelse.
Først var det snakk om den vanlige standard issue quartzmodellen, men så begynte jeg å kikke på klokkevideoer på youtube og lese i dette forumet her. Så da visste jeg at jeg måtte skaffe meg noe som går an å trekke opp.