Min "første klokke"

Tiden går og jeg er fortsatt uten en Omega, men jeg har gått i fella og begynt å se på Rolex som et alternativ også :)

Redigert:
Hva tenker folk om handel av en Rolex Submariner 16610 uten papirer/boks/lenke. Regner med at det drar ned annenhåndsverdien og at det kanskje er vanskelig å få tak på lenke til en fornuftig pris, men om prisen gjenspeiler dette er det vel ikke så ille?

Hvordan er prisene på 16610 (og andre med date) kontra 114060? Har egentlig falt litt på den uten dato pga. cyclopen. Får man slikt til under 25k i det hele tatt? Og hvor mye spiller alder inn på prisbildet?

Hva tenker folk om handel av en Rolex Submariner 16610 uten papirer/boks/lenke. Regner med at det drar ned annenhåndsverdien og at det kanskje er vanskelig å få tak på lenke til en fornuftig pris, men om prisen gjenspeiler dette er det vel ikke så ille?

Hvordan er prisene på 16610 (og andre med date) kontra 114060? Har egentlig falt litt på den uten dato pga. cyclopen. Får man slikt til under 25k i det hele tatt? Og hvor mye spiller alder inn på prisbildet?

Bare for å gjøre forvirrelsen komplett;

Jeg synes Explorer II kan være et godt alternativ til submariner. Kommer helt an på om du liker bezel i den varianten selvfølgelig. Du må også leve med en gigantisk datovisning, og må flytte alle ferier ut av sentraleuropa for å få nytte av GMT viseren:D

Denne ligger på finn til 25.000,-
Rolex Explorer II - FINN Torget

Jeg likte også nodate sub før jeg kjøpte min 16613, og nå bryr jeg meg ikke noe om cyclopsen:) det er litt Rolex å ha den også så... Kjøpe 16610 uten noen ting skal ikke være noe problem, bare se an selger, men burde gå greit. Lenke kan være litt vanskelig, men ikke umulig. Ligger jo ute en billig 16610 på KS nå, jeg hadde kjøpt den om ikke kontoen hadde vært så og si tom:( Rolex holder seg godt i pris, faller som alt annet i pris første årene, men vil etterhvert holde seg i pris og på ett tidspunkt gå opp igjen:) Rolex holder seg utrolig godt i pris. 16610 ligger nok noe høyere, men det er snakk om lommerusk:eek: Tror du skal ha litt flask å komme over noe til under 25000kr, da blir det hvertfall mange om beinet:p
Lykke til med valget, med sub kan du uansett ikke gå feil...