Min garasje er fylt med...

IMG_0065_zps4250f77f.jpg


IMG_0080_2_zps74af7502.jpg


Ikke akkurat beste kvalitet på bildene men skitt au. Dette er gliset som venter på sommern.
 
Redigert:
Ny familiebil. Morsomt med original IWC ingenieur klokke på dashbordet :D Matcher bra med IWC Ingenieur Chrono AMG på armen...


garasje.jpg
[/URL][/IMG]

Hvordan er reglene med skilt på Ferrari? Ser mange i UK har et malplassert skilt forran, men slipper man det i Norge?
 
Hvordan er reglene med skilt på Ferrari? Ser mange i UK har et malplassert skilt forran, men slipper man det i Norge?

Samme regler som for alle andre..... Jeg hadde lite skilt forran og det ble inndratt av politiet i en kontroll. Slapp bot, men det var mest flaks tror jeg. Det nye store skiltet satt med borrelås og falt av forleden.
 
Min samboers nye bil!

Focus_zps307d182f.jpg


Damen hentet sin nye bil i går!

En Ford Focus stv 2013 mod 1.6 115 hk Diesel!

Jeg hadde en prøvetur i går kveld, og jeg er positiv overrasket!

En utrolig flott motor og presis girkasse, med kort vandring!:D

Bilen ligger utrolig bra på veien og den har et sporty oppsett!

Jeg trodde aldri at en 1.6 diesel skulle få frem smilet hos meg, men det gjode den! he he:D

Motor og gir passer perfekt til denne bilen!

Denne Focusen erstatter en 2010 mod Fiesta som hun hadde!

En god bil det også, men den hadde en ganske trøtt dieselmotor som ikke passet til det sporty oppsettet Fiestaen hadde! Med Focusen blir det en helt ny verden!:D

Da hun hentet bilen, ringte hun hjem og sa "Det går å kjøre fort med denne"!!he he!:D

Så det ser ut til at blir noen turer i påsken!:cool:
 
Redigert:
Herlig bil @Toland85!

Regner med du sjelden er under 6000 :)

ag_08s2000cr_speedo.jpg


Tusen takk Tore :) Gokart med skilt. Hehehe, veldig morro mellom 5500 og 9300 rpm. Mye bil og morro for pengene også tåler det litt juling.


Edit: Har du S2000 også Tore siden du la ut det bilde? =)
 
Redigert av en moderator:
Nei, dessverre. Har alltid hatt lyst på. Toliters sugemotor på 240 hk er MC på fire hjul! Hvor bor du i verden? Vi kan jo kanskje byttelåne en dag når jeg har fått Teslaen. Hysterisk lyd mot 1-100 på litt over 4 sek (i stillhet) :)
 
Nei, dessverre. Har alltid hatt lyst på. Toliters sugemotor på 240 hk er MC på fire hjul! Hvor bor du i verden? Vi kan jo kanskje byttelåne en dag når jeg har fått Teslaen. Hysterisk lyd mot 1-100 på litt over 4 sek (i stillhet) :)



Ja det er ganske morro. Litt S2K trivia her hvis det er av interesse. Den jeg har er en AP1 som det heter, dette er 1st.gen som har noe høyere turtall enn AP2 som da er 2.gen. Så min stopper ikke før ca 9350 rpm og en AP2 stopper på ca 8200 rpm. Dette pga det amerikanske markede hvor gjennomsnitt vekta er noe høyere enn de fleste andre steder u verden. Derav litt mindre turtall men litt mer dreimoment. ( Ca 20-30nm mer mener jeg det var ) ikke noe merkbart. Det bilde du la ut der er intrumentpanelet fra en AP2 btw. =)

Tesla er jo morro :D De går bra, men personlig er jeg ikke helt overbevist. Mye pga ladetid o.s.v. Men funker jo hvis man har flere kjøretøy. Hadde vært morro og sett den, går jo veldig bra de Tesla´ene. Gleder meg til og se bilder av den når du har den i hus da =)

Jeg holder til for det meste i Oslo området og litt i utkanten. :D
 
Interessant med litt facts ja :)

Re. Tesla: For meg blir det eneste bil, men lading er ikke noe problem. Med trefas tar det ikke mange timene, og den skal også klare å fylle seg opp til neste dag på en vanlig krets. Med over 400 km reell rekkevidde skal det holde lenge. Skal jeg fra Bergen til Oslo så tar det ca 30 min å fylle opp halvfullt batteri på superladestasjon midtveis, så har jeg et par hundre km igjen når jeg kommer til Oslo.
 
Interessant med litt facts ja :)

Re. Tesla: For meg blir det eneste bil, men lading er ikke noe problem. Med trefas tar det ikke mange timene, og den skal også klare å fylle seg opp til neste dag på en vanlig krets. Med over 400 km reell rekkevidde skal det holde lenge. Skal jeg fra Bergen til Oslo så tar det ca 30 min å fylle opp halvfullt batteri på superladestasjon midtveis, så har jeg et par hundre km igjen når jeg kommer til Oslo.


Aha, skjønner. Da lærte jeg litt mer om Tesla også. :) Er det mange superladesatsjoner i Norge?
 
Hentet ganske nylig denne. Ett år gammel. Savner BMW allerede!
B7AE9FE7-7675-4F27-964E-30DEA45809BA.jpg

Dog deilig med aut i Oslo.