Si noen ord om dette fortreffelige motorrommet da vel- det er sikkert flere enn meg som vil høre mer!
Si noen ord om dette fortreffelige motorrommet da vel- det er sikkert flere enn meg som vil høre mer!
Herligheten sitter i en 240Z formoder jeg?Tja, blir fort veldig nerdete da. Men er i utgangspunktet en Datsun L24 (2,4l R6) som er kvesset med diverse deler fra rundt om kring. Selvbygg, foruten om maskineringsarbeid.
Herligheten sitter i en 240Z formoder jeg?
(Det kan ikke bli for nerdete)
240Z ja.
Motoren er borret 1mm, innmaten er fra Dave Rebello, dvs stroker veiv, smidde Eagle H-profil råder og smidde JE stempler, så volum er omtrent 2,7l. Kryssbolten er flyttet oppover i stemplene, så stempler og råder er custom spec fra Rebello. Kamaksel har fokus på kjørbart mellomregister i stedet for maks effekt på toppen. Pga utgangspunktet er en 2,4l, så blir motoren faktisk underkvadratisk med stroker-veiv, så det er masse morsomt bunndrag i den. Ellers er det meste annet byttet og oppgradert, justerbart kamdrev, nye ventiler, forsterkede ventilfjærer, ARP bolter, oljepumpe fra turbomotor etc. Det mest avanserte på motoren er vel oppgradert elektronisk tenning, ellers er det pur old-school sugemotor. 6-2-1 rustfritt grenrør fra Sean Dezart med 1 5/8" runnere og 2,5" rustfri eksos hele veien. På innsugssiden er det et originalt Datsun Competition innsug med 3 44mm Mikuni forgassere. Så det er bra med lyd..
Ellers har jeg bygget om ledningsnettet og skjult alt som kan skjules av ledninger i motorrom. Bensin- og bremserør er rustfritt (et sant lite hel***e å få til). Catch-tank er eBay-spesial og tårnstaget er Kameari.
Spanderer du noen flere bilder av bilen, innvendig og utvendig?
8- )
Min garasje er fylt med nytt prosjekt som må bli ferdig til isen har lagt seg på Hjerkinn og funäsdalen
Så herlig!
Dette er vel kanskje en av de peneste Porsche som er laget!
8- )
Dette blir gøy!
Kona får denne Toyota yaris GR turbo 4x4 med 261hk i den tro at det er en helt vanlig yaris hun skal ratte
Hun har hatt en tøff periode det siste året med sykdom, og ønsker og glede henne litt med denne 'dølle' yarisen.
Vis vedlegg 269730Vis vedlegg 269731
Gratulerer!Dette blir gøy!
Kona får denne Toyota yaris GR turbo 4x4 med 261hk i den tro at det er en helt vanlig yaris hun skal ratte
Hun har hatt en tøff periode det siste året med sykdom, og ønsker og glede henne litt med denne 'dølle' yarisen.
Vis vedlegg 269730Vis vedlegg 269731