Min kone er for god mot meg

Det er vel bare å ta av seg hatten og buksa og bøye seg i støvet.
Gratulerer med alt din heldige mann.:)

Nydelig klokke det der! Skal det bli en vintage må det jo bli en Sub..
Hører rykter om en fantastisk kone, det har jeg og!(samboer da) hun skjønner alle klokkekjøpene mine.

Jeg er mest overrasket over at din kone tracket en 5513 på lenke med så fin patina. Her har nok broremann hatt en finger i spillet tenker jeg :cool:

Gratulerer med dagen, fantastisk kone og ikke minst en helt nydelig vintage sub.

Takk for alle gratulasjoner! Jeg er fortsatt helt satt ut og det er ikke bare fordi jeg er bakfull etter full pakke på Strand Restaurant. Også den fra konen jeg ikke fortjener.

Hoooi...
Hva kona di gjorde under bursdagsbordet klokken 10.53 idag, gleder vi oss til se bilder og info av...At du er noe svimmel forstår vi alle mann. :grin:

KAB
Ops - dette ble helt feil. Jeg innser at man - avhengig av tankesett - kan få fine fantasier av formuleringen, men ordet "under" var her ment i betydningen "i løpet av". Dessuten var det ikke noe bord involvert siden bursdagsbord i vår familie innebærer kaffe på sengen med gaveåpning og småkaker. Nå håper jeg at nevning av ordet "sengen" ikke avstedkommer nye spekulasjoner:).

Tilbake til klokken: Jeg har brukt mye tid i vinduene til vintageforhandlerne, spesielt i London, og tenkt at en dag skal jeg unne meg en fin Submariner fra mitt fødeår. Ikke noe overpriset (øh, det er de vel alle sammen) og samlerverdig med røde bokstaver, perfekt patina eller reklame for pizza eller dykkerfirmaer - bare en ærlig, fin gammel Submariner som jeg tør og kan bruke daglig, og som jeg kan bli gammel med. Jeg måtte bare finne en anledning først.

Vel, i går var en anledning, jeg var bare for fjern til å innse deg selv. Halvveis til 80. Mens jeg suser rundt i min lille verden har jeg heldigvis en kone som er flinkere enn meg til å gjøre stas på anledninger og en bror som er autoritet på gammelt horologisk skrapmetall. Uten hjelp fra ham ville hun nok også kommet frem til en Rolex eller Omega fra '71, men hun hadde vært et mye lettere bytte for tvilsomme selgere og taskenspillere der ute. Jeg skylder Hopalong evig takknemlighet for å hjelpe henne på veien til å finne den perfekte gave, og gleder meg over tanken på at han har hatt glede av klokkejakten.

Klokken er akkurat slik jeg selv ville valgt den. Ikke NOS eller perfekt patinert som jeg ikke hadde våget å bruke. Den er oppusset nok til at den ser fin ut, men ikke kunstig strøken og istykkerpolert slik vintage klokker ofte er. Ifølge papirene er den solgt hos en gammel kjenning i Rolex- og vintagemiljøet, klokkehandler og Rolex-forfatter James Dowling (se www.ukwatches.com) til en mindre kjent samler, Andrew Leftley (se http://www.timeworldservices.co.uk/). Derfra har den hatt en tur til Australia før den kom tilbake til Europa hvor den kommer til å være så lenge det surkler blod gjennom mitt venstre håndledd. I UK har den fått full service og shine hos Rolex UK med nytt baklokk, spenne, etc. Lenka virker så stram og fin at jeg må gjøre litt undersøkelser på om det er den riktige for modellen. Generelt må jeg begynne å lære mye mer om gamle Rolexer for bli bedre kjent med den. Jeg er ingen Rolex-kjenner, men motivasjonen for å lese seg opp er nå høy. Ifølge papirene har den også vært innom Rolex Australia for en demagnetisering i oktober og den må ha virket for den har gått +1 sek siden i går.

Litt flere bilder fra iPhoneen mens vi venter på at jeg somler frem kameraet i julestria:
bilde-70.jpg

bilde-69.jpg

Nydelig stykke vintage Rolex, klassikeren over alle. Fyller 40 om 5 år - jeg får begynne å bearbeide min kone så hun tror at jeg fortjener en slik gave og :D

Gratulerer. Den er virkelig flott:) Hva får du av din kone i julepresang? en vintage til?