Min lille klokkesamling

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
web.jpg

Panerai PAM 111

web.jpg

Omega Seamaster Planet Ocean 42mm

web.jpg

Ocean 7 LM7

web.jpg

Boksen

web.jpg

Citizen Orca & Casio G-Shock

web.jpg

Min farfars gamle Certina, Rolex Datejust 1963

En morsom greie. Den casioen er multiband og går på sekundet rett etter atomtid. Rolexen ble stilt etter den for en uke siden, og går 1 sekund for fort siden da.

Veldig flott og variert samling.
Jeg synes spesielt Ocean7 er en utrolig flott hommage til Ploprof!:D

Takker alle sammen! En Speedmaster står som neste på lista, også har jeg også hatt lyst på en Monaco lenge. Ellers så frister det veldig med en IWC Da Vinci, men da må det spares seriøst, det klør i fingrene når det begynner å bli noen tusenlapper på klokkekontoen, og da er det vanskelig å vente helt til de dyreste er inne i sikte.

Den O7 LM7en er vel kanskje drøyt mye homage, nærmest en kopi, men er jo artig at O7 begynte på det prosjektet før PloProf 1200 var annonsert, og O7en er jo selvfølgelig mye mer vintage i looken lik det den originale 600 var. Digger stilen på klokka, men prioriterer andre klokker foran en Omega Ploprof. Fikk den av kona i 30 års gave, og kunne ikke vært mer fornøyd.

Takk igjen, har akkurat bytta pakning på DateJusten i dag, og føles godt å ha fresha den litt opp ;)

Veldig smakfullt og variert.

Du har fått med deg flere viktige merker. Var faktisk ganske keen på en ploproof ala din. Mener å huske jeg startet en tråd her for flere år siden faktisk. Er såpass spesiell at du får vel oppmerksomhet med den der uansett tipper jeg.

Hva skal neste klokke bli? :) Speedmaster eller Monaco? Eller noe annet rundt 10-15K brukt? Forrige klokka ble DateJusten, og da stod det mellom Speedmaster, Monaco og DateJust ;)

Blir man?

Jeg lukter på speedmaster om dagen. :p

Ja, man blir det...

Men se på den da.... Blir vel aldri lei av denne...

2011-08-10193222.jpg

Nei, den er jo helt fantastisk, utseendemessig :)

Personlig synes jeg at krona er litt liten, den er vond å trekke (ble sår på fingrene av det), og man må trekke den relativt ofte (i motsetning til et automatisk ur man bruker regelmessig).

Da var Speedmasteren bestillt :D Kona har termindato i dag, dog ingen fødsel, så var jo en passende feiring å kjøpe en fin klokke som ventepresang til meg selv :cool: