Min lille samling

CHH

Medlem
2. sep. 2009
Sted
Jar
Fant en kveld at det kanskje var på tide å finne frem noen bilder av de klokkene jeg har hatt og samle dette til en liten post av hva som har vært innom heimen så lang.
Har ikke vært alt for mange, men noen har det blitt og flere skal det bli :)

I skrivende stund (05.03.2011) er det kun en i samlingen, men de andre forsvant ut da jeg gikk til innkjøp av den siste i februar.

Ser at en del andre er flinkere til å ta flotte bilder av sine klokker, og at ikke min samling er så spennende, men håper noen synes synes at også disse urene er spennede.

Først ut skaffet jeg meg en Breitling Avenger Skyland som jeg hadde i ca to år før den nå ble solgt i januar.
Trodde dette var en klokke jeg aldri skulle selge, men ettersom jeg ikke hadde noe å variere med tenkte jeg at jeg skulle prøve å selge den og da ble den borte. Håper bare ny eier er like fornøyd med den som jeg var.
P1030798.jpg

P1030801.jpg

P1030803.jpg

Så tenkte jeg at det kanskje var på tide å få fruen litt mer interessert i klokker og var på jakt etter en noe mindre klokke en det jeg hadde selv som hun kunne få bruke. Visste at også hun synes at Breitling var kult.
Dette endte opp med et kjøp av en Breitling Superocean Professional. En meget fin klokke som hun også ble veldig fornøyd med, men hun ville da egentlig ha en klokke med blank kasse slik at denne var ikke i stallen mer enn ca 2 mnd. (Har pr. dags dato ikke funnet noe nytt til fruen.)
P1030826.jpg

P1030831.jpg

Tok også noen få bilder av begge klokkene sammen før de gikk ut døren.
P1030839.jpg

P1030837.jpg

Til slutt fikk jeg kjøpt en klokke i februar som jeg lenge har ønsket meg, men som jeg ikke tidligere hadde tatt meg rå til. Men når da begge de andre klokkene var ute, tenkte jeg at dette kunne være en gylden mulighet til å få noe man hadde øsnket seg lenge og unnet meg derfor en IWC Pilot Classic Chrono 3717. Hvor jeg da har denne klokken med både lenke og orginal croco-rem på foldespenne.
P1030844.jpg

P1030847.jpg

P1030850.jpg

IMG_0158.jpg

Håper dette var litt spennende å få med seg og skal sørge for å poste mer bilder av nye klokker som evt skulle dukke opp i fremtiden.

Det var en pen og fokusert samling :)

Gleder meg til å se fortsettelsen!

Da var det min tur til å teste Panerai også....

Etter mye frem og tilbake i det siste ble det til slutt en Panerai som fant veien til klokkesamlingen. Er min første Panerai og er strålende fornøyd. Men ble da kanskje ikke en av de mest vanlige modellene, men for meg kunne ikke denne klokken passet bedre etter mitt ønske og behov.
Bildene ble ikke like gode som jeg håpet på, men håper noen kan ha glede av dem :)

Bildene av min nye Panerai Submersible 024:

P1030939.jpg

P1030940.jpg

P1030941.jpg

P1030953.jpg

P1030956.jpg

P1030958.jpg

P1030962.jpg

P1030966.jpg

P1030969.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Entropy
Gratulerer!

Jeg er i den delen av befolkningen som faktisk synes submersible modellene er fantastisk stilige og har holdt på å gå på en smell der opptil mange ganger ;).

Flott sak!

• Liker
Reaksjoner: DJM
Gratulerer!

Jeg er i den delen av befolkningen som faktisk synes submersible modellene er fantastisk stilige og har holdt på å gå på en smell der opptil mange ganger ;).

Flott sak!

Takk. Jeg har lenge vurdert denne selv, men aldri tatt steget, men denne gangen ble det gjort og angrer ikke :)

• Liker
Flott samling.:D
Vi har stor glede av bildene dine vettu.
Liker godt den PAM'en. Submersible er tøft!:cool:

• Liker
Ser at noen av klokkene ikke har fått lov til å ta del i tråden så tenkte det kanskje var på tide at de skulle få litt "publisitet"

Klokkene ligger i den rekkefølgen de da har kommet inn i boksen.

Først ut var en ny Breitling. En Superocean 2 sort.

Videre gikk jeg til en gammel klassiker fra Breitling, helt klart en gjenganger i min samling. Denne gangen en Superocean Steelfish - sort.

Til slutt har jeg nå tatt skrittet litt opp igjen.
Denne har vært en av mine "grail's" siden starten av klokkeinteressen og endeling fant den en plass i boksen.
En Rolex Seadweller 16600 (2008)

Gratulerer med fine ur!
-Og du må ikke være så streng med deg selv, jeg synes bildene er fine jeg!