Min påbegynte samling

Medlem
3. juni 2010
Sted
Oslo
God morgen godtfolk!

Etter å ha lekt meg litt med kameraet en sen kveld (og blitt pushet av Prippa) fant jeg ut at jeg måtte lage min første post på sonen :)

Jeg har vært et relativt passivt medlem på "asylet" en god stund, men har rukket å få med meg en GTG, et par visninger hos diverse urmakere i Oslo, et salg og et kjøp, og ikke minst et par-tre Oslo Paneristi-sammenkomster mens jeg fortsatt hadde min PAM 90 (som var gjestand for nevnte salg og kjøp).

Min påbegynte beskjedne samling har absolutt vekstpotensiale, men den har nå to familiemedlemmer (foruten en pulsklokke og en Seiko som ikke fikk være med i denne omgang) som ikke vil forlate klokkeskrinet med det første.

Førstemann ut er en nyoverhalt og strøken 1985-modell (mitt fødselsår) såkalt "transitional" Rolex Submariner 16800 med nydelig patina, og ny SEL-lenke som sitter som et skudd:

IMG_1990.jpg

IMG_1981.jpg

IMG_1984.jpg

Nestemann er nok juvelen i samlingen; en Zenith Chronomaster T Open, med det nydelige El Primero-verket:

IMG_1994.jpg

IMG_1998.jpg

IMG_1997.jpg

IMG_1996.jpg

Og så til slutt et par gruppebilder:

IMG_2000.jpg

IMG_2001.jpg

Så, hva vil fremtiden bringe? Et par mål for tiden som kommer er en ny PAM med sandwich-skive, og selvsagt min "grail"; AP RO Dual Time.. Den som venter får se!

Takk for oppmerksomheten, og god helg! :)

Det der er jo en "standsmessig" start på en samling!

Regner med den vil bli utvidet med det første,- lykke til med valg av nytt medlem til samlingen!

Single malt i forskjellige utgaver er min favorittt ;)

Se der ja. Riktig så flott ble det.

Så det store spørsmålet, har din bedre halvdel omsider fått vite om det nye tilskuddet?

Flotte klokker!

Her er det tydelig at kvalitet står i høysetet.
Gleder meg til fortsettelsen! :D

Oi - du begynner profft. Det der er et solid grunnlag å bygge en samling på. Det blir spennende å følge utviklingen.

Godt skotsk myrvann også, en av mine favoritter.

Fin samling. Jeg har mange flere klokker men vi kan godt bytte allikavel.;)

Meget konsentrert og høy kvalitet på dette her!!! Så vi vil følge evt nye tilegnelser med argusøyne for å forsikre oss om atde holde samme niva :D

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! :D Jeg skal forsøke å få tatt noen bilder av Seikoen også, som ønsket :)

Vakkert!

Rolex blir selvsagt aldri feil, men sannelig er det hyggelig å registrere du har sikret deg Zeniths utsøkte og høyt skattede El Primero! En klassiker av et urverk.

Lykke til i videre jakt på nye eksemplarer!
;)

Imponerende start på samlingen! Blir dyrt dette her.. Vi er i samme båt, s det blir pennede å følge utviklingen. Velkommen skal du være!

Et rødt tilskudd til familien

En snøtung januardag dukket det opp en mulighet for å endelig få på plass et av urene fra ønskelisten; en nyoverhalt, upolert, strøken og 100% original Rolex 1680 "Red" Submariner MkII fra 1971, med original lenke i god stand og papirer som ekstra bonus.

Som man sier var det "an offer I couldn't refuse"..

For å bevare lenken, og bidra positivt til vintage-feelingen, satte jeg den rett på en rødbrun skinnrem som jeg syntes kledde 43-åringen godt :)

I alle fall - dette er og blir en keeper!

e28327dc-b6db-4cd2-96ea-5a210267dd75.jpg

e9a163cc-8d33-4dbb-aba2-0fd903be4666.jpg