Min Villemont

Medlem
30. juni 2008
Hei! Tenkte å legge ut noen bilder av min Villemont Amundsen. Klokken som er designet av Jørgen Amundsen. Klokken har solar navigasjon og mekanisk alarm samt dato.Hva synes folket?

Flott klokke og kult at den er designet av en nordmann. Jeg har tidligere bare sett klokkene Amundsen laget før han slo seg sammen med Villemont og synes din klokke er langt mer vellykket enn de tidlige utgavene. Mekanisk alarm er en stilig og sjelden funksjon som jeg godt kunne tenke meg, men utvalget er begrenset og prisen er ofte høy. Kan du beskrive lyden, våkner du av den?

Mvh
Rune

Wooww... en sjelden norsk/sveitisk dings på norsk jord! Gratulerer så mye. Den er tøff. :D

Skulle bare ønske det har et in-house urverk! Det er det prikken over i'en :D

Artig design, kunne også tenkt meg et ur med mekanisk alarm. Apropos Amundsen, noen som vet hvilket urverk som sitter i disse klokkene? Ser det ligger en "Polar timepiece" på Finn, og har fundert på om det er mekanikken eller noe annet (f.eks. polkoblingen) som forsvarer prisen.

Alarmen er en liten hammer som hamrer mot metall, en ser den veldig godt på baksiden. Lyden er nok ikke så sterk at du våkner av den.

Så vidt jeg vet er det Villemont som har produsert urverket selv.

Artig å se en ekte Amundsen.
Var det ikke et ur av dette merket som ble sendt som "flaskepost" for å bli funnet av en ung gutt?