Misbruk av dere TSere

Medlem
23. mars 2008
Sted
Oslo
Jeg har planer om å jobbe 7-8 måneder og reise et halvt år frem til studiestart neste år. Da tenkte jeg like gjerne at jeg skulle søke jobb hos en urmaker. Perfekt for en klokke-idiot! Derfor ønsker jeg å misbruke tiden til alle her, og be dere komme med forslag om hvor jeg kan søke. Det må være i Oslo eller Bærum. Bjerke og Alf Lie er selskrevne, men ønsker forslag om andre også. Det må være urmakere, ikke type smykkebutikker om også har klokker, som Bjøkrlund og de greiene der! Vil jo selvfølgelig helst jobbe med noen litt morsomme merker! :D Så hvis folk hadde giddet å komme med noen forslag er jeg hjertlig takknemlig! :)

* Christensen, både på Karl Johan og i Stortingsgata.
* Thomassen på Strømmen Storsenter og Larsen på Sandvika Storsenter.
* Enger i Bygdøy Allé.
* Malmnes i Bogstadveien.

Har faktisk gått med samme tanken selv.. :) Du får si fra hvordan det går med jobbsøkingen.

hehe, hadde ikke blitt overrasket om de pengene du tjener forsvinner på en klokke hvis du søker om tips og råd her. :D

Har hatt det som deltidsjobb i ca et år nå, her i Oslo, kan absolutt anbefales!
Ønsker du å ha igjen noe av lønna etter personalkjøp hver måned er dog kiwi et bedre valg ;)

Apropos det med lønn, har du eller noen andre her noen peiling på hva man kan tjene på en slik jobb, altså uten noen urmaker-utdanning eller noe. Er det mer å tjene på å jobbe i vanlige butikker? Takk for svar!

Tror det er omtrent på snittet for en deltidsjobb i butikk, uten at jeg har andre erfaringer enn min egen, sikkert litt forskjellig avhengig av provisjon o.l. Men veldig spennende sted å jobbe, og gode priser på det du kjøper til deg selv! :)

Det er altså snakk om heltid, ikke deltid, om det gjør en forskjell :) Og det blir nok dessverre meget begrenset hva det blir av kjøp mtp at målet med jobbingen er å spare opp mest mulig til å reise

Det er altså snakk om heltid, ikke deltid, om det gjør en forskjell :) Og det blir nok dessverre meget begrenset hva det blir av kjøp mtp at målet med jobbingen er å spare opp mest mulig til å reise

Jeg skjønner hva du mener men tror det ikke før jeg får se det :)

Som sagt ligger nok lønnen på snittet for en butikkansatt uten spesifikk kompetanse/utdanning (hvis jeg ikke har misforstått din situasjon), men vil sikkert variere noe i forhold til hva du får mulighet til å forhandle deg til m.t.p. provisjon og sånne ting! Uansett er det et veldig bra sted å jobbe, flertallet av kundene er hyggelige, og du får mulighet til å selge noe de har spart opp lenge til og gleder seg til å kjøpe!

Jeg jobbet deltid hos urmaker under studiene, det var en veldig hyggelig jobb :D Ikke spesielt godt betalt derimot, som de fleste andre butikkjobber, og jeg hadde sterkt vurdert en annen jobb om målet var å spare opp penger.

Her er jeg faktisk enig. Mulig du kan tjene mer på f.eks å ringe barneskolene i området og be alle vikar-innkallere om å putte deg på listen. Tjente en del før jeg begynte å studere på vikarjobbing.